در ماه مبارک رمضان امسال هم بازار افطاری‌های احزاب و تشکلها داغ شده و هر شب در یکی از هتل‌های مجلل تهران و رستورانها، افطاری‌های حزبی و سیاسی با هزینه‌های میلیونی برگزار شد.
کد خبر: ۶۲۸۴۸
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۴ - ۰۲:۴۹ 19 July 2015
در ماه مبارک رمضان امسال هم بازار افطاری‌های احزاب و تشکلها داغ شده و هر شب در یکی از هتل‌های مجلل تهران و رستورانها، افطاری‌های حزبی و سیاسی با هزینه‌های میلیونی برگزار شد.
به گزارش تابناک یزد، در ماه مبارک رمضان امسال هم گروه‌ها و احزاب سیاسی در تکاپوی برگزاری مراسم ضیافت افطاری بودند تا از این طریق بتوانند با همنشینی با افراد و چهره‌های سیاسی مختلف به گپ و گفت دوستانه و همنشینی صمیمانه بپردازند.

در واقع، ضیافتهای افطاری احزاب و تشکل‌ها در ایام ماه مبارک رمضان یک میهمانی سیاسی بوده و با هدف تبیین اندیشه‌های حزبی و تحلیل شرایط سیاسی روز و همچنین دید و بازدیدهای سیاسیون برگزار می‌شود.

ضیافت‌های افطاری سیاسی که هر سال در ماه رمضان از سوی مسئولان برگزار می شود سابقه طولانی دارد که متاسفانه هر سال نسبت به سال قبل تجملاتی تر و پرهزینه تر می‌شود. اما مسئله‌ای که ذهن بسیاری از مردم را درگیر می کند، محل تامین بودجه این افطاریها و بریز و بپاش‌ها است.برای بسیاری از مردم جای سوال است که آیا هزینه این مراسم از بیت‌المال تامین می‌شود یا از جیب مبارک آقا و یا خانم دبیرکل حزب؟ که اگر از بودجه شخصی تامین می‌شود که هیچ اما اگر از بیت المال تامین می شود ...

افطاری‌های پر هزینه از جیب چه کسانی تامین می‌شود؟ /افطار با طعم سياست

این روزها اثر چندانی از نظارت بر بسیاری هزینه ها به چشم نمی خورد، نمونه این هزینه‌ها را این شب‌ها می‌توان در مهمانی افطاری نهادهای دولتی و احزاب دید؛ مهمانی‌هایی که به بهانه ماه مبارک رمضان بر پا می‌شود. این مهمانی‌ها که با صرف هزینه های زیادی برگزار می‌شود، اغلب در هتل‌های مجلل تهران بر قرار است و هر شب می توان با عبور از کنار هر کدام از آنها، تعداد قابل توجهی از خودروهای پلاک قرمز دولتی و خودروهای چندصد میلیونی مدیران برخی احزاب را هم مشاهده کرد.

افطاری‌های پر هزینه از جیب چه کسانی تامین می‌شود؟ /افطار با طعم سياست

اما درباره محل تامین هزینه افطاری احزاب به گفته برخی از اعضای آنها معلوم می شود که هزینه‌ این افطاری‌های مجلل اگر متولی اش حزب باشد از بودجه آن حزب و گاهی اوقات هم از بودجه شخصی دبیرکل آن پرداخت می‌شود.

آنچه غیر قابل انکار است این که متاسفانه در طول سال های اخیر اسراف در مراسم افطاری شخصیتها که قاعدتاً باید رنگ و بوی معنوی داشته باشد بیش از حد تصور به چشم می خورد و این در حالی است که مقام معظم رهبری همواره بر لزوم اهتمام ویژه به برگزاری افطاری های ساده به عنوان یک سنت حسنه اسلامی تاکید دارند.

برگزاری افطاری های پرزرق و برق وقتی در یک سال انتخاباتی باشد ، پررنگ تر از قبل هم می شود، امسال هم انتخابات مجلس دهم در پیش است و از نظر برخی افراد، این‌گونه برنامه‌ها طبیعی و بلکه لازم است!

البته با همه این تفاصیل، خوشبختانه در بین مسئولان هنوز هم هستند افرادی که نسبت به این رویه ها دغدغه‌ و نگاه دلسوزانه دارند و هر از گاهی با انتقاد و گلایه از این مسایل ، خواستار اصلاح وضع موجود هستند.

در نهایت، سوال این است که با توجه به مشکلات اقتصادی عدیده در کشور و لزوم تلاش همگانی برای تحقق اقتصاد مقاومتی، آیا برپایی اینگونه افطاری‌های تجملاتی می‌تواند تبلیغات خوبی برای اینگونه احزاب و تشکلها در افکار عمومی باشد یا نه.

باشگاه خبرنگاران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار