معاون وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: هم اکنون حل و فصل مسائل اجتماعی متولیان مختلف دارد و برای بازدهی بیشتر باید بر عهده یک دستگاه باشد .
کد خبر: ۶۲۹۵۶
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۰ 18 July 2015
 به گزارش تابناک یزدانوشیروان محسنی بندپی در جمع مسوولان بهزیستی استان یزد افزود : اگر یک دستگاه متولی مسائل اجتماعی باشد بهتر می تواند حقوق افراد را مطالبه کند .

وی ادامه داد : برای موفقیت و ثمر بخش شدن آن دستگاه متولی مشخص باید تمام نهادهای دولتی و غیر دولتی ، مراکز مشاوره، مراکز دانشگاهی ، شهرداری ها و مراکز مداخله در بحران و فوریت های پزشکی نیز همکاری کنند .

این مسوول خاطرنشان کرد : با توجه به تغییرات محیطی، تغییر شیوه زندگی و فضاهای مجازی، آسیب های اجتماعی رو به افزایش است که این مختص کشور ما نیست و همه دنیا را شامل می شود.

رییس سازمان بهزیستی به راه اندازی هفت مرکز اوژانس اجتماعی در استان یزد اشاره کرد و گفت : باید با استفاده از ابزارهای علمی و تمام ظرفیت های دولتی و غیر دولتی شدت این آسیب ها را کاهش دهیم.

محسنی ادامه داد : جمعیت سالمندان یزد و رشد طلاق در این استان رو به افزایش است و این موضوع به یک بازنگری و تامل جدی و اساسی نیاز دارد.

وی خدمات سازمان بهزیستی کشور را پیشگیری در سه سطح بیان کرد و گفت : سطح اول شناسایی آسیب های اجتماعی که شناخت آسیب و گروه های آسیب پذیر به منظور حل مسئله است و ایجاد حساسیت در مردم ، ارتقا آگاهی های افراد از طریق اطلاع رسانی و بیان واقعی آمار و ارقام را در پیشرفت این مهم اهمیت دارد.

رییس بهزیستی کشور با اشاره به پیشگیری سطح دو اظهار داشت : این سطح شامل مداخله های بهنگام و درست در مواردی است که نتوانستیم سطح یک که پیشگیری از آسیبهای اجتماعی است را به حد مورد نظر برسانیم و بتوانیم به موقع مداخله کنیم.

محسنی ، اولویت این سازمان را توانمند کردن افرادی که تا به امروز پاک بوده اند و تاکنون تحت تاثیر آسیب های اجتماعی قرار نگرفته اند و حفاظت و صیانت از آن ها ذکر کرد .

این مسوول خاطر نشان کرد : سطح دانش و توانمندی این افراد باید ارتقا یابد که این رویکرد همه جانبه سازمان بهزیستی هست.

رییس بهزیستی کشور با اشاره به اینکه 90 درصد خدمات بهزیستی برون سپاری شده است ، یاد آور شد : باید بر روی این مراکز نظارت دقیق داشته باشیم و به نحوی توانمندسازی کنیم که بعد از 10 تا 20 سال دوباره برگشت پذیری به آسیب ها را نداشته باشیم و کمک رسانی مردم و خیرین فقط در حد مادی نباشد.

استان یزد با یک میلیون و 70 هزار نفر جمعیت در مرکز جغرافیایی ایران قرار دارد .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار