عضو شورای شهر شیراز گفت: طبق مصوبه شورای ترافیک استان فارس طرح "محدوده کم‌آلاینده" از اول مردادماه سال جاری باید در شیراز اجرایی می‌شد که متاسفانه تاکنون خبری از اجرای آن نیست.
کد خبر: ۶۳۳۹۸۹
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰ 24 July 2018

تابناک فارس به نقل از تسنیم:در چهل و‌ ششمین جلسه علنی شورای شهر شیراز مواردی همچون احداث دومین میدان تره‌بار، تعریف بسته سرمایه‌گذاری جدید، تعیین درصد هزینه بالاسری خدمات مدیریتی شرکت‌های حمل و نقل شهری، خرید و مناسب‌سازی 5 دستگاه اتوبوس شهری ویژه جانبازان و‌ معلولین، فروش 27 دستگاه اتوبوس فرسوده و تفویض اختیار به شهرداری در خصوص ملک‌های تجاری به بحث و تبادل‌نظر گذاشته شد.

اجرای طرح محدوده کم‌آلاینده مغفول مانده است

نواب قائدی، دیگر عضو شورای اسلامی شهر شیراز، نیز در نطق قبل از دستور خود گفت: یکی از رایج‌ترین راه‌هایی که در جهت محدودسازی ماشین‌محوری در شهرها بوده و در بسیاری از کلان‌شهرها نیز پیاده شده است، ایجاد محدودیت و ممنوعیت برای تردد خودروهای شخصی و وسایل‌نقلیه سنگین در بخش‌هایی از شهر و به ویژه در محدوده مرکزی شهر است.

وی افزود: این اقدام با اهداف مختلفی انجام می‌گیرد که مهم‌ترین آن مدیریت آلایندگی ناشی از تردد وسایل‌نقلیه موتوری، کنترل تردد وسایل‌نقلیه سنگین با هدف افزایش روانی و ایمنی ترافیک، کاهش حجم ترافیک و شلوغی در معابر و محدوده‌های پرترافیک شهری، ایجاد ابزاری قوی به منظور کمک به تغییر تدریجی شیوه حمل ‌و ‌نقلی شهروندان از خودرو شخصی به حمل‌و‌نقل همگانی و غیر موتوری به ویژه برای سفر به محدوده مرکزی شهر است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به مشکل آلودگی هوای کلان‌شهرها، شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور، کلان‌شهرها از جمله شهر شیراز را ملزم به اجرای طرح "LEZ" یا همان "محدوده کم‌آلاینده" کرده است.

قائدی عنوان کرد: طبق مصوبه شورای ترافیک استان فارس این طرح از اول مردادماه سال جاری باید در شیراز اجرایی می‌شد که متاسفانه تاکنون این مهم اتفاق نیفتاده است.

وی افزود: بر اساس این طرح، خودروهایی که فاقد معاینه فنی بوده و وارد محدوده LEZ شوند، روزانه 50 هزار تومان جریمه می‌شوند. محدوده اجرایی این طرح که همان محدوده طرح ترافیک می‌باشد که شامل خیابان ساحلی جنوبی، خیابان ملاصدرا، بلوارهای بعثت و شهید بهشتی، خیابان‌های استقلال، مشیر و بلوار سیبویه و بلوارهای زینبیه و سلمان فارسی است.

قانون نوسازی و عمران شهری پاسخگوی تمام نیازهای عمرانی شهرداری است

سیروس پاک‌فطرت در نطق پیش از دستور خود با بیان اینکه اصلی‌ترین و مهم‌ترین پروژه شهرداری شیراز ممیزی املاک است، گفت: ظرفیت «قانون نوسازی و عمران شهری» چنانچه به مواد و تبصره‌های آن عمل شود جوابگوی کل بودجه جاری و همچنین بخشی از بودجه عمرانی شهرداری هم خواهد بود.

وی افزود: شهرداری‌ها به جای اینکه به صورت اساسی و اصولی به فکر تامین منابع مالی پایدار باشند و به اجزاء «قانون نوسازی و عمران شهری» جامه عمل بپوشانند، عمدتأ به سمت فروش، تراکم، تغییر کاربری، تفکیک اراضی و غیره رفته‌اند تا بتوانند پاسخگوی تامین اعتبار و پرداخت تعهدات خود باشند.

این عضو شورای شهر بیان کرد: در دوره مدیریت قبلی شهرداری در تاریخ 26 اردیبهشت 96 ممیزی با مسئولیت و نظارت فنی سازمان فاوا در حوزه برداشت، نظارت اداره کل تشخیص و وصول توسط پیمانکار اجرایی شد.

وی افزود: در دوره مدیریت جدید شهرداری بدون بررسی و توجه به نتایج منفی یا مثبت این قرارداد، طی ابلاغ صادره این موضوع به حوزه مدیریت اداره کنترل و نظارت به سیستم یک پارچه شهرسازی واگذار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار