معاون اجتماعی دادگستری یزد مطرح کرد
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد گفت: زوجین از اجرای طرح آموزش‌های پیش از ازدواج در یزد رضایت داشته‌اند.
کد خبر: ۶۳۴۷۰۱
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۴ 25 July 2018

محمدحسین رحیمی‌زاده  با اشاره برگزاری جلسه تمدید تفاهم‌نامه آموزش‌های پیش از ازدواج و غربالگری ژنتیک در استان یزد، گفت: با توجه به اینکه مدت‌زمان اعتبار تفاهم‌نامه‌های برگزاری دوره‌های آموزش پیش از ازدواج برای زوجین در آستانه ازدواج به پایان رسیده بود و نیاز به تمدید تفاهم‌نامه بود جلسه‌ای تحت همین عنوان با حضور تعدادی از نهادهای درگیر در این طرح تشکیل شد.

وی افزود: در این جلسه تلاش کردیم تا با آسیب‌شناسی اجرای طرح در یک سال گذشته، نکات ضعف در دوره جدید اجرای این طرح مرتفع شود و در این زمینه قرار شد تصمیمات کارشناسی شده اتخاذ شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد تأکید کرد: در پایان این جلسه مقرر شد تا کمیته‌ای ظرف مدت یک ماه با حضور مسئولین دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی استان یزد تشکیل شود و موضوعات موردبحث بررسی شود.

این مسئول تصریح کرد: امیدواریم با یک تعامل بین بخشی که از این کمیته منتج می‌شود بتوانیم از ظرفیت همه نهادهای مختلف درزمینهٔ کاهش آسیب‌های اجتماعی نظیر طلاق در جامعه استفاده کنیم. پس از رفع موانع پیش رو و رسیدن به یک فهم مشترک اقدام به تمدید تفاهم‌نامه‌ها خواهد شد.

رحیمی‌زاده خاطرنشان کرد: طرح آموزش‌های 16 ساعته قبل از ازدواج خوشبختانه با رضایت نسبی زوجین همراه بوده و توانسته تأثیرگذاری خود را به مخاطبین خود که همان زوج‌های جوان هستند ثابت کند.

معاون قضایی رئیس‌کل دادگستری استان یزد بیان داشت: در نحوه برگزاری این دوره‌ها نیز مباحثی مطرح بوده که تلاش می‌کنیم در تفاهم‌نامه‌های جدیدی که منعقد می‌شود این کاستی‌ها تا حد امکان مرتفع شود تا بتوانیم یک طرح ایده آلی در این زمینه اجرا کنیم.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه این طرح از شش ماه گذشته در استان اجراشده است انتظار داریم که نتایج حاصل از آن را در سال‌های آینده مشاهده کنیم. با توجه به اینکه اکثر طلاق‌هایی که در کشور رخ می‌دهد در ۵ سال اول زندگی است بدون شک اجرای دوره‌های آموزشی قبل از ازدواج می‌تواند در ارتقاء مهارت‌های زندگی در زوجین و کاهش نرخ طلاق در جامعه مؤثر باشد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار