مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد اظهار امیدواری کرد که امسال یزد برند پایتخت کتاب ایران را کسب كند.
کد خبر: ۶۳۴۷۱۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۵ 25 July 2018

 «مجید جوادیان زاده» در جریان بازدید از آغاز سومین دوره کارگاه آموزشی جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان با بیان این مطلب که یزد در چند سال گذشته از گزینه‌های جدی برای کسب پایتخت کتاب ایران بوده است، تصریح کرد: در استان یزد ۱۲ شهر و بیش از ۵۰ روستا در جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان شرکت می‌کنند.

وي افزود: این طرح جامعیت لازم را داشته و در پنج رده سنی مختلف از پیش از دبستان تا مقطع متوسطه، تمام قشر کودک و نوجوان را در بر می‌گیرد به همین منظور چندین کارگاه آموزش تربیت مربی برای آشنایی با شیوه‌نامه جام همچنین یادگیری اصول و مبانی صحیح ترویج فرهنگ مطالعه برای مربیان داوطلب و علاقمند برگزار شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ادامه داد: در جام باشگاه‌های کتابخوانی هر باشگاه باید حداقل ۱۲ عضو داشته باشد و با ثبت هزار باشگاه در استان، ۱۲ هزار کودک و نوجوان را درگیر طرح خواهیم کرد و سعی می‌کنیم در آینده این کار به صورت وسیع‌تر انجام شده و تعداد بیشتری از دانش آموزان، کودکان و نوجوان را شامل شود.

وي عنوان کرد: در هر شهرستان حداقل سه روستا را باید برای اجرای این طرح معرفی کرده‌اند.

جوادیان‌زاده یادآور شد: در پایان جام باشگاه‌ها، اعضای باشگاه‌ها می‌توانند در بخش مسابقه این طرح شامل نامه‌ای به نویسنده، فیلم موبایلی و کتاب برگزیده باشگاه نیز شرکت کنند و در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری در هر بخش پنج برگزیده خواهیم داشت.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان عنوان کرد: از ویژگی‌های دیگر این طرح این است که اعضای باشگاه می‌توانند کتاب‌های مورد نظر خود را با ۵۰ درصد تخفیف از کتاب‌فروشی‌های منتخب تهیه کنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار