امام‌جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به ضرورت تأمین آب استان یزد، گفت: انتقال آب به یزد نیازمند شجاعت، درایت و همت بلند مسئولان است.
کد خبر: ۶۳۵۱۸۷
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۲ 26 July 2018

آیت‌الله سید محمدکاظم مدرسی پیش از ظهر امروز در آیین افتتاحیه مجتمع آب‌رسانی ولایت سه یزد که با حضور وزیر نیرو برگزار شد، گفت: استان یزد ازلحاظ مصرف آب و برق، مدیریت بسیار خوبی را دارد.

وی با اشاره به اینکه بر اساس تحقیقات علمی، میزان گردوغباری که از طریق طوفان‌ها وارد استان یزد می‌شود معادل هزار و ۶۰۰ کامیون خاک است، افزود: بخشی از نظافت این خاک‌ها به‌وسیله آب صورت می‌گیرد.

امام‌جمعه بخش مرکزی یزد تصریح کرد: هر کولر آبی روزانه روزانه ۴۰۰ لیتر آب مصرف می‌کند و با توجه به خشکی هوای یزد، هیچ چاره‌ای جز استفاده از کولرآبی در این استان نیست؛ اما با این همه بازهم یزدی‌ها درزمینه مصرف آب مدیریت خوبی داشته‌اند.

مدرسی بابیان اینکه با مدیریت و مصرف خوب مردم، خوشبختانه قطعی برق کمی در یزد داشتیم، اذعان داشت: مهم‌ترین موضوع بحث تأمین آب است که از دیرباز آب این استان از بیرون تأمین می‌شده و درگذشته نیز قنات‌های یزد از بیرون استان وارد یزد می‌شدند. اکنون برای انتقال آب به یزد به شجاعت، دارایت و همت بلند مسئولان نیاز داریم.

عضو شورای مرکزی حوزه علمیه استان یزد یادآور شد: چنانچه قرار است پروژه آب‌رسانی به این یزد اجرایی شود، برای یک دوره بلندمدت باید برنامه‌ریزی شود تا در آینده بار دیگر با مشکل مواجه شویم.

وی بابیان اینکه استان یزد پتانسیل بسیار زیادی در موضوع کشاورزی و معدن دارد عنوان کرد: با توجه به اینکه کشاورزی و معدن به‌صورت گسترده نیاز به آب دارد، باید در این عرصه‌ها اقدامات لازم و کافی صورت گیرد.

نایب‌رئیس شورای مرکزی حوزه‌ علمیه استان یزد در پایان با اشاره به اینکه چنانچه قرار باشد که دولت در این زمینه اقدامی انجام دهد و بودجه موردنیاز را به مردم واگذار کند که آن‌ها نسبت به تأمین آن اقدام کنند، اصلاً امکان‌پذیر نیست، خاطرنشان کرد: بودجه و اعتبار موردنیاز برای این پروژه بسیار زیاد است و باید از منابع دولتی تأمین شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار