رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار شهرداری شیراز،گفت: همه فعالیت های مربوط به حمل ونقل بار در محدوده شهر شیراز و در قالب موسسات وشرکت های حمل ونقل بار ساماندهی می شود و از ابتدای شهریور متخلفین جریمه می شوند.
کد خبر: ۶۳۵۶۳۹
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰ 28 July 2018

تابناک فارس به نقل از ایرنا:محسن حدیقه جوانی، جمعه در جمع خبرنگاران افزود: برابر ماده 32 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، شهرداری ها موظف هستند همه فعالیت های مربوط به حمل ونقل بار را در محدوده شهرها در قالب موسسات وشرکت های حمل ونقل بار ساماندهی کنند و بر آنها نظارت داشته باشند که در این زمینه هیات وزیران به صراحت در صدور مجوزها و برخورد با تخلفات، جرائمی را در نظر گرفته است.
حدیقه جوانی ادامه داد: این طرح در مرداد ماه سال جاری به صورت ارشادی به مدت یک ماه با همکاری پلیس راهور در شهر شیراز اجرا می شود.
وی اضافه کرد: بعد از اتمام اجرای ارشادی طرح، رانندگان وسائل نقلیه باربر که مجوز فعالیت وسیله عمومی دریافت نکرده اند یا انقضای اعتبار کارت هوشمند آنها فرا رسیده و یا رانندگانی که کارت هوشمند سلامت نداشته باشند مشمول جریمه خواهند شد.
رئیس سازمان حمل و نقل بار شهری بیان کرد: خودروهای سنگین و نیمه سنگین حمل و نقل بار ظرفیت مجازی برای بارگیری دارند که در کارت خودرو آن ها قید شده و این سازمان در تعیین ظرفیت مجاز نقشی ندارد و اگر بیش تر از این ظرفیت اقدام به بارگیری کنند متوقف و اعمال قانون خواهند شد.
وی اظهار داشت: گشت‌های نظارت و بازرسی با همکاری پلیس راهور در حال کنترل ناوگان سنگین ونیمه سنگین در شهر هستند و با اجرای این طرح شاهد صرفه‌جویی قابل توجهی در هزینه های شهری خواهیم بود و همچنین این طرح سبب تقویت کنترل و نظارت، افزایش ضریب ایمنی و امنیت اجتماعی، اصلاح ساختار، صرفه‌جویی و بهینه‌سازی مصرف سوخت ، استفاده از فناوری و تکنولوژی و ارتقای سلامت خواهد بود.
حدیقه جوانی هدف اصلی از اجرای این طرح را فرهنگ سازی دانست و در این رابطه عنوان کرد: در مرحله اول اجرای این طرح عوامل پلیس راهور نسبت به ارشاد ناوگان اقدام می کنند و ضمن ثبت مشخصات خودرو تذکرات لازم را در این خصوص ابلاغ می کنند و در مراحل بعد با همکاری پلیس برخورد قانونی انجام می پذیرد.
وی بیان کرد: رانندگان ومالکین وسایل نقلیه باربر موظفند در مهلت مقرر نسبت به ساماندهی خودروهای باربر واخذ پروانه های فعالیت، اشتغال و سلامت به سازمان مدیریت حمل ونقل بار شهری واقع در شیراز میدان گلستان (کلبه) ابتدای خیابان شهید محمدی فرد مراجعه کنند یا با مرکز 137 تماس بگیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار