امام جمعه نی‌ریز:مسئولان مکلفند در شرایط امروز کشور و با توجه به تنگناهایی که وجود دارد، با مردم به شکل شفاف صحبت کنند. دولت باید با مردم شفاف صحبت کند و هر دو در خدمت هم باشند.
کد خبر: ۶۳۵۶۴۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰ 28 July 2018

تابناک فارس به نقل از هورگان: آیت‌ا... سید‌محمد فقیه در خطبه‌های نماز‌جمعه سالگرد اولین نماز جمعه تهران به امامت آیت‌ا... طالقانی را گرامی داشت و نماز جمعه را نماز وحدت و عزت خواند. به گفته ایشان، نمازجمعه یکی از آثار و دستاوردهای انقلاب است که قبل از انقلاب به دلیل وجود حکام ظالم، به شکل واقعی و گسترده برگزار نمی‌شد.

به بیان خطیب جمعه نی‌ریز، حالا نزدیک به ۹۰۰ نماز‌جمعه در کشور برگزار می‌شود که به گفته ایشان، هنوز به تعداد بیشتری نیاز است.

ایشان با بیان این که مسئولان نظام در نماز‌جمعه در کنار مردم قرار می‌گیرند، عنوان داشت: «مسئولان مکلفند در شرایط امروز کشور و با توجه به تنگناهایی که وجود دارد، با مردم به شکل شفاف صحبت کنند. دولت باید با مردم شفاف صحبت کند و هر دو در خدمت هم باشند.»

آیت‌ا... فقیه قدرت الهی را از همه قدرتها بالاتر دانست و تأکید کرد مردم و مسئولان نظام نباید از تشرهای دشمنان بترسند.

عضو خبرگان رهبری با بیان این که موضوع رسیدگی به امور مردم بخصوص ضعفا و بینوایان سخت است، عنوان داشت: «وقتی مسئولان به خدا توکل کنند، خدا به آنها تحمل و صبر می‌دهد که به کار مردم رسیدگی کنند. البته رفتار بعضی فقرا تند است؛ اما آن کسی که بزرگ قوم است، به خاطر خدا صبر و تندیها را تحمل می‌کند؛ چرا که می‌داند فشار زندگی ممکن است آنها را به این رفتار وا داشته باشد.»

آیت‌ا... فقیه، یتیم‌تر از یتیم را کسانی دانست که دستشان به امام زمانشان نمی‌رسد. به گفته ایشان همه ما و همه شیعیان عالم یتیم هستیم؛ چون دستمان به امام زمان نمی‌رسد. اینجا است که وظیفه علمای دین سنگین می‌شود و باید مردم را راهنمایی و دستگیری کنند.

خطیب جمعه نی‌ریز گفت: «امروز وظیفه سنگین است. چرا که نجات دادن نسل جوان و پاسخ دادن به جامعه و هدایت افکار عمومی بزرگترین وظیفه علمای دین است.»

امام جمعه از محمدرضا امیری فرماندار نی‌ریز که جلسه شورای اداری روز گذشته را با موضوع سالگرد اولین نماز جمعه کشور برگزار کرده بود، تشکر کرد.

در بین دو نماز نیز با اهداء هدیه‌ای به آیت‌ا... فقیه، از 4 دهه تلاش ایشان در سنگر نماز جمعه تجلیل شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار