مدیرکل مدیریت بحران خوزستان تاکید کرد:
مدیرکل مدیریت بحران خوزستان بر لزوم تدوین تفاهم نامه ای استانی برای ساماندهی وضعيت رودخانه كارون در مقطع اهواز تاکید کرد.
کد خبر: ۶۳۶۱۱۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۳ 28 July 2018

كيامرث حاجي زاده در جلسه تعيين تكليف مديريت شهري رودخانه كارون در محدوده شهر اهواز و پایگاه های چندمنظوره مدیریت بحران اهواز که امروز (6 مردادماه) برگزار شد، اظهار كرد: ستاد مدیریت بحران يك دستگاه نظارتي است كه بايد هشدار بدهد اما كم كاری برخی دستگاه ها موجب شده که این ستاد در برخی حوزه ها به عنوان متولی وارد عمل شود.

وی بر لزوم منعقد کردن يك تفاهم نامه بومی در خصوص وضعيت فعلی كارون تاکید کرد و افزود: اين رودخانه در مقطع اهواز نمای زيبای شهری را از بين برده و تنها بوی نامطبوع دارد.

حاجی زاد تصريح كرد: همه با هم جمع شده ايم و كارون را نابود كرده ايم و بايد نقش مديران خوزستانی را در اين قصور جدی بگيريم.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با اشاره به آمار بالای غرق شدگی در خوزستان گفت: وضعيت رودخانه های خوزستان به دليل مديريت نادرست در وضعيت نامناسبی قرار گرفته است.

وی گفت: بايد يك تفاهم نامه استانی برای رودخانه كارون در مقطع اهواز منعقد و وضعيت اين رودخانه در اين حوزه ساماندهی شود.

حاجی زاده اظهار كرد: رودخانه كارون يك فرصت استثنایی است و حيات شهر اهواز به آن وابسته است. بسیاری از بحران ها و حوادث خوزستان به اين رودخانه مربوط می شود. توجه جدی به اين مساله ضروری است و در صورتی كه دستگاه های متولی مصوبات در اين خصوص را پيگيری نكنند از سوی قوه قضاييه پيگيری خواهند شد.

وی اظهار كرد: ساحل كارون وضعيت اسفباری دارد و فرصت گردشگری و تفریحی این رودخانه به تهدیدی برای استان خوزستان تبدیل شده است.

حاجی زاده همچنين در خصوص تعيين تكليف وضعيت پايگاه چندمنظوره مديريت بحران شهر اهواز گفت: در ساختار مديريت بحران به دو مقوله پيش بينی و پيشگيری توجه زيادی نشده است. خوشبختانه در سالهای اخير در این خصوص برنامه ريزی های منسجمی در بخش سخت افزاری و نرم افزاری انجام گرفته است.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان تصريح كرد: در كلانشهر اهواز علیرغم جلسات متعددی كه با سازمانهای متولی برگزار شد جز در حرف هيچ فعاليت ديگری انجام نشده است.

وی بیان كرد: مصوبات شورای مدیریت بحران را سازمانها جدی نمی گيرند. سازمانها اراده عملی براي پيگيری اين مصوبات ندارند و اين وضعيت نگران كننده است.

حاجی زاده تصريح کرد: دو مجموعه راه و شهرسازی خوزستان و شهرداری اهواز بايد مصوبات شورای مدیریت بحران در خصوص وضعيت پايگاه چندمنظوره مدیریت بحران را به صورت جدی پيگيري كند.

وی با بیان اینکه کانون زمین لرزه در خوزستان جوان و فعال است، گفت: فاصله منطقه زلزله خیز گوریه با کلانشهر اهواز بسیار کم است و همین مساله هشداری جدی برای این کلانشهر محسوب می شود. این موضوع ضرورت فراهم بودن پایگاه چندمنظوره مدیریت بحران را بیش از پیش نمایان می کند.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار