مدير كل انتقال خون استان اظهار كرد: استان یزد در بحث انتقال خون و تهیه فرآورده‌های خونی یکی از استان‌های سرآمد در کشور به‌ حساب می‌آید.
کد خبر: ۶۳۶۷۵۳
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۶ 30 July 2018

دكتر «نقی تقوایی» در مراسم بزرگداشت چهل و چهارمین سالگرد تاسیس سازمان انتقال خون كه در سالن فرهنگ اداره کل ارشاد يزد برگزار شد، با اشاره به شعار امسال انتقال خون با عنوان «مرا هزار امید است و هر هزار تویی» ابراز اميدواري كرد كه اهداكنندگان با توجه به شعار امسال و با همراهي خود همچون گذشته ياري‌گر اين اداره كل در تامين خون سالم براي بيماران باشند زیرا که با اهدای هر کیسه خون، جان سه نفر نجات می‌یابد.

وی ادامه داد: متوسط اهدای خون در کشور 27 در هزار است اما در استان یزد این اهدای خون 36 در هزار است و از هر یک هزار نفر یزدی، 36 نفر اقدام به اهدای خون می‌کنند.

مدیر کل انتقال خون استان یزد با اشاره به این که کسانی که سالانه حداقل دو مرتبه خون اهداء می‌کنند، اهداکننده مستمر به‌حساب می‌آیند، بیان کرد: متوسط اهدای خون مستمر در کشور، حدود 52 درصد و در استان یزد 63 درصد است.

تقوایی در ارتباط با سلامت خون، گفت: استان یزد یکی از سالم‌ترین خون‌های کشور را دارد و روند انتخاب اهداکنندگان بسیار دقیق است.

وي تصریح کرد: طبق آمار دانشگاه علوم پزشکی یزد، بیش از 40 درصد تخت‌های بیمارستان‌های یزد توسط بیماران غیر یزدی استفاده می‌شود و انتقال خون یزد خون مورد نیاز آنها را تامین می‌کند، علاوه بر این استان یزد سال گذشته خون مازاد خود را به استان‌های همجوار که نیاز داشتند ارسال كرده است.

اجراي طنز، موسيقي و آوردن پرچم متبرک امام رضا(ع) توسط خدّام حضرت از جمله برنامه‌هاي ديگر اين مراسم بود و در پايان مراسم از کارکنان، اهداكنندگان خون و عوامل اجرايي برنامه تجليل به عمل آمد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار