مدیر مرکز شیرازشناسی:برگزاری فستیوال آواها و نواها، پایلوتی برای سال 98 است که قرار است بزرگترین فستیوال موسیقیایی در شیراز برگزار شود.
کد خبر: ۶۳۷۰۳۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۴ 30 July 2018

تابناک فارس به نقل از فارس:علی نیری با اشاره به برنامه‌های متنوعی که از سه‌شنبه تا جمعه هر هفته در تابستان امسال در مرکزشیرازشناسی برای شهروندان در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: این برنامه‌ها به طور رایگان این روزها از ساعت 6 عصر تا 12 شب در این مرکز برگزار می‌شود.

وی افزود: یکی از برنامه‌هایی که مورد استقبال گسترده مردم قرار گرفته است، دومین مسابقه هنر اجرای صحنه با رویکرد شیرازشناسی و معرفی مشاهیر، مراکز گردشگری، گویش شیرازی و ... است که افراد با انتخاب یکی از این موضوعات آن را به صورت استنداپ کمدی و یا مجری‌گری اجرا می‌کنند.

مدیر مرکز شیرازشناسی اضافه کرد: این برنامه که برای دومین سال و توسط خانه آواهنگ شیراز در حال برگزاری است نه تنها از سوی مردم شیراز که با استقبال مردم شهرهای بیرجند، یزد، گرگان و بوشهر نیز مواجه شده است که این افراد با وجود بویم نبودن در رویکردهای شیرازشناسی به خوبی در این بخش حضور دارند.

پسین بازار

نیری با ابراز رضایت از برگزاری بازارچه صنایع دستی از سه‌شنبه تا جمعه بعد از ظهر در مرکز شیراز شناسی ابراز کرد: این بازارچه هنری به منظور تقویت اقتصاد خانوار و هنر برگزار می‌شود و فعالان صنایع دستی با پرداخت هزینه بسیار کم با حضور در این بازارچه می‌توانند تولیدات خود را به فروش برسانند.

این مقام مسوول ادامه داد: یکی از اهداف مرکز شیرازشناسی استفاده از همکاری شهروندان در اجرای برنامه‌هاست و به همین منظور، در تمامی برنامه‌ها از حضور شهروندان و انجمن‌های مردم نهاد استفاده شده است.

وی تصریح کرد: این اقدام گام موثری برای تقویت مشارکت‌های اجتماعی شهر نیز به شمار می‌رود تا بتوانیم تمامی رخدادها را مردمی کنیم و شهرداری و سایر نهادها تنها از برنامه‌ها حمایت کنند و بر آنها نظارت داشته باشند.

یک عصرانه دلچسب

مدیر مرکز شیرازشناسی از برگزاری دومین عصرانه ادبی در این مجموعه خبر داد و گفت: این برنامه در راستای شهر خلاق ادبی برگزار می‌شود و شامل مشاعره، حکایت‌خوانی سعدی، پرده‌خوانی، تورهای ادبی در رده‌های سنی مختلف توسط موسسه مشاعره و خلاقیت حدیث آرزومندی اجرا می‌شود.

نیری برگزاری نخستین فستیوال آواها و نواها را از برنامه‌های ارزشمند این مرکز دانست و بیان کرد: این برنامه با مشارکت انجمن موسیقی فارس و تمامی آموزشگاه‌های موسیقی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این فستیوال مسابقه موسیقی است که با هدف کشف استعدادهای جدید موسیقی و آواز در شیراز دنبال شده است و محور اصلی آن موسیقی سنتی، آواها و نواهای شیرازی است.

نیری تصریح کرد: برگزاری فستیوال آواها و نواها، پایلوتی برای سال 98 است که قرار است بزرگترین فستیوال موسیقیایی در شیراز برگزار شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار