کد خبر: ۶۳۷۶
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۲ 21 February 2015

به گزارش تابناک ارومیه به نقل از پانا،شهریور ماه سال جاری شورای اسلامی شهر ارومیه طرحی را تحت عنوان احداث مدرسه 32 کلاسه شهرداری ارومیه مصوب کرد که این امر نتیجه تعاملات مجموعه مدیریت شهری ارومیه با آموزش و پرورش بود.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی در خصوص احداث مدرسه 32 کلاسه شهرداری ارومیه گفت: 2 قطعه زمین در قالب فضای آموزشی از سوی آموزش و پرورش به شهرداری ارومیه پیشنهاد شده است تا با هماهنگی شورای شهر برای احداث مدسه 32 کلاسه اقدام نماید.

فریدون سید مصطفوی این اقدام مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر ارومیه را بسیار ارزشمند دانست و ادامه داد: تعاملات دوسویه و خوبی مابین آموزش و پرورش و شهرداری ارومیه برقرار است که انجام برنامه های مشارکتی فرهنگی و ورزشی از نمونه های این مهم است ولی اقدام مجموعه مدیریت شهری ارومیه در تصویب احداث مدرسه 32 کلاسه گامی فراتر و ارزشمندتر از تعاملات است که انشاالله با تأیید مکان های پیشنهادی به شهرداری اقدامات این مهم عملیاتی نیز شود.

محل مدرسه ابن سینای سابق واقع در خیابان کاشانی و یک فضای آموزشی دیگر واقع در خیابان متین، زمین های پیشنهادی آموزش و پرورش است که شهرداری با تایید شورای شهر ارومیه در یکی از این مکان ها اقدام به ساخت مدرسه خواهد کرد.

رسول اصغرزاده عضور شورای اسلامی شهر ارومیه در رابطه با این پروژه گفت: شهرداری ارومیه با مصوبه شورای اسلامی شهر مدرسه ای 32 کلاسه برای کودکان بی بضاعت در جهت کمک به آموزش و پرورش برای رفع قسمتی از مشکلات موجود در حوزه فضاهای آموزشی احداث می کند که عملیات مطالعاتی آن تقریبا به اتمام رسیده است.

رسول اصغرزاده در این خصوص ادامه داد: اعتبارات لازم برای ساخت این مدرسه پیش بینی شده و بسته به نیاز آموزش و پرورش نیز تعیین می شود که این فضای آموزشی پسرانه یا دخترانه باشد.

مهران حاجیلو عضو دیگری از شورای اسلامی شهر ارومیه نیز در رابطه با ساخت این مدرسه توسط شهرداری ارومیه گفت: از زمان تصویب این طرح در شورای شهر ارومیه تا به امروز به صورت جدی پیگیر ساخت مدرسه 32 کلاسه شهرداری هستیم که مراحل مطالعاتی و مکان یابی آن به اتمام رسیده و با توجه به عدم وجود دغدغه اعتباری برای این موضوع ، با تایید یکی از دو مکان پیشنهادی آموزش و پرورش عملیات ساخت آن آغاز خواهد شد.

حاجیلو گفت: مدرسه مصوب 32 کلاسه شهرداری در اصطلاحات آموزش و پرورش در ردیف مدارس وابسته قرار می گیرد که با مطالعات صورت گرفته تمامی استانداردهای لازم در جهت ساخت این مجموعه رعایت شده و با افتتاح آن که به احتمال زیاد اواخر سال آینده خواهد بود شاهد رفع قسمتی از مشکلات آموزش پرورش در این حوزه خواهیم بود.

محمد حضرت پور ادامه داد: تلاش می کنیم تا قبل از اتمام سال جاری کلنگ این مدرسه را زده تا در اسرع وقت تحویل مردم شهر و آموزش و پرورش دهیم که در صورت عدم تحقق این امر بهار سال آینده قطعا عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

احداث مدرسه 32 کلاسه توسط شهرداری ارومیه در هر یک از مکان های پیشنهادی کمک زیادی را به مجموعه آموزش و پرورش استان در جهت خدمات رسانی بهتر و با کیفیت بیشتر خواهد کرد که امید است با تسریع و انجام هماهنگی های لازم این مهم صورت پذیرد تا اثری ماندگار از مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر در شهر زیبای ارومیه خلق و به فرزندان این شهر به ارث گذاشته شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار