اجرای ۱۰۷ طرح اسکان عشایر در مناطق مختلف استان فارس تعریف شده است.
کد خبر: ۶۳۸۰۳۲
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۳ 01 August 2018

تابناک فارس به نقل از صداو سیما: زمانی مدیر‌کل بنیاد مسکن استان فارس گفت: به منظور محرومیت‌زدایی، افزایش کیفیت زندگی و رفاه خانوار ۱۰۷ طرح اسکان عشایر در مناطق مختلف استان تعریف شده که از این تعداد ۴۵ طرح مصوب و ۶۲ طرح نیز در حال تصویب است .

زمانی افزود: با اجرای این طرح که شامل اقدامات عمرانی و زیربنایی اسکان در کانون‌های توسعه عشایری و تجهیز این کانون‌ها به خدماتی از قبیل: راه، آب، برق و آماده‌سازی سایت اسکان در مناطق عشایری است، وضعیت زندگی عشایر بهتر می‌شود و آرامش خاطر بیشتری در میان عشایر به وجود می‌آید.
روح الله بهرامی مدیرکل امور عشایر فارس گفت: در این استان ۲۰۰ نقطه برای احداث کانون اسکان عشایر پیش بینی شده که تاکنون عملیات اجرایی بیش از ۱۰۰ کانون به اتمام رسیده است.
وی با بیان اینکه درخواست اسکان عشایر به صورت اختیاری است، اضافه کرد: عشایر درخواست اسکان خود را به ما اعلام می‌کنند و پس از برنامه ریزی‌های مختلف، یک سال و نیم تا ۲ سال طول می‌کشد تا زمینه اسکان آن ها فراهم شود.
مدیر کل امور عشایر فارس گفت: ۱۲ و پنج دهم درصد عشایر کشور در فارس ساکن هستند.
این استان دارای ۲۷ هزار و ۲۷۹ خانوار عشایر سیار بوده و شامل سه ایل بزرگ قشقایی٬ خمسه و لر به همراه هشت طایفه مستقل است.
وی افزود: عشایر کوچنده استان فارس دارای سه میلیون راس دام هستند و سالانه بیش از ۱۶ هزار تن گوشت قرمز استان فارس را تولید می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار