مدیرکل مدیریت بحران خوزستان:
مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: عراق باید به تعهدات خود طبق کنوانسیون‌های بین‌المللی برای تامین حق‌آبه تالاب هورالعظیم عمل کند.
کد خبر: ۶۳۹۷۴۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۷ 06 August 2018

کیامرث حاجی‌زاده در کارگروه مقابله با گرد و غبار خوزستان که یکشنبه 14 مردادماه در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: بیش از یک ماه است درگیر آتش‌سوزی هورالعظیم هستیم. مشکل اصلی ما عدم همکاری مناسب عراق است به شکلی که در آتش‌سوزی اول حدود 10 تا 15 روز و در آتش‌سوزی دوم حدود پنج تا شش روز اخذ مجوزها به طول انجامید.

وی با اشاره به پیگیری نهادهای مختلف برای اخذ مجوزهای لازم گفت: با تلاش‌های زیادی که انجام شد، بار اول آتش خاموش شد اما چند روز بعد دوباره آتش مشتعل شد. ما هم نمی‌دانیم، ممکن است آتش‌سوزی عمدی باشد. همچنین ممکن است وضعیت نیزارها موجب آتش‌سوزی شود. دو سوم تالاب هورالعظیم در عراق و یک سوم آن در خوزستان قرار دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان با اشاره به مشکلات معیشتی مختلف مردم در خوزستان، گفت: این مسأله در حال تبدیل شدن به یک ابربحران است و نارضایتی زیادی را در استان خوزستان ایجاد کرده است. به هماهنگی دستگاه‌های دیپلماسی در سطح کلان و در کشور عراق نیاز داریم. همچنین انتظار داریم عراق تعهدات خود را طبق کنوانسیون‌های بین‌المللی درباره تأمین حق‌آبه تالاب هورالعظیم انجام دهد.

حاجی‌زاده ادامه داد: علی‌رغم خشکسالی توانستیم بخش ایرانی هورالعظیم را آبگیری کنیم. اگر بخواهیم رهاسازی آب در بخش عراقی تالاب را انجام دهیم، طرف عراقی نیز باید تعهدات خود را انجام دهد.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار