10 منقل خانه در یکی از محله های شیراز پلمپ شد/دعوای دو دوست قدیمی به قتل انجامید/یکی از اقوم داماد در جشن عروسی مادربزرگ عروس را کشت!!/دستگیری پسری که به حساب پدرش هم رحم نکرد/406 هزار نخ سیگار قاچاق در پژو پارس/کشف بیش از نیم تن تریاک و حشیش در 72 ساعت!/توقیف زانتیا و پژو پارس با بیش از 47 میلیون خلافی/هشدار پليس!مراقب مسافربرنماها باشید!/7 کشته و زخمی در یک تصاف درون شهری در ممسنی/96 کیلو تریاک در سیلندر گاز پیکان بار و ...
کد خبر: ۶۴۴۴۶
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۹ 22 July 2015
تابناک فارس:

10 منقل خانه در یکی از محله های شیراز پلمپ شد


رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان فارس گفت:ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این استان با هماهنگی مقام قضائی تعداد 10 باب منقل خانه (منازلی که به محل استعمال و خرید و فروش مواد مخدر تبدیل شده بود) را پلمپ کردند.

سرهنگ محمد جعفر تولایی افزود: در پی وصول گزارش های مکرر از سوی شهروندان مبنی بر وجود تعدادی محل پاتوق استعمال مواد مخدر و فروش آن در یکی از محله های شیراز، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران مکان های مورد نظر را شناسایی و ضمن هماهنگی های لازم با مقام قضائی در معیت ماموران انتظامی شهرستان شیراز، یگان امداد و عوامل شهرداری به محل مورد نظر اعزام شدند.

این مقام انتظامی اضافه کرد: در بازرسی از این منازل 300 گرم شیشه، 48 گرم هروئین، 210 گرم تریاک ، 155 گرم سوخته تریاک ، 98 گرم شیره و هشت حقه وافور کشف شده و در این رابطه تعداد 14 نفر از عوامل تهیه و توزیع مواد مخدر دستگیر شدند.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان فارس با بیان اینکه اقدامات انجام شده نیروی انتظامی استان موجب خوشحالی و رضایت مندی شهروندان و اهالی محله یاد شده گردیده است، بیان داشت: در صورت تکرار اعمال خلاف توسط عوامل سود جو در محله مذکور و ایجاد و راه اندازی مکان برای فروش و پاتوق استعمال مواد مخدر، با هماهنگی مقام قضائی نسبت به تخریب این مکان ها اقدام می شود .


دعوای دو دوست قدیمی به قتل انجامید

پسری جوان که دوستش را در پی اختلافی قدیمی به قتل رسانده است، در جلسه محاکمه جرمش را گردن گرفت.

رسیدگی به این پرونده با اعلام گزارش‌های مردمی به مرکز فوریت‌های پلیسی استان فارس آغاز شد و کارآگاهان جنایی بعد از حضور در محل حادثه، مشاهده کردند جوانی به نام هاشم با ضربه قمه جان باخته است.

افرادی که شاهد این جنایت بودند، توضیح دادند مقتول با جوانی دیگر درگیر شد و ضارب بعد از واردکردن ضربات مرگ‌بار، به‌سرعت پا به فرار گذاشت. کارآگاهان بعد از انتقال جسد هاشم به پزشکی قانونی سراغ خانواده او رفتند و از آنها تحقیق کردند.

این افراد جوانی به نام نریمان را به‌عنوان مظنون معرفی کردند و گفتند هاشم و او از مدت‌ها قبل با هم اختلاف داشتند. مأموران در گام بعدی سراغ نریمان رفته و او را بازداشت کردند.

این جوان که راهی برای کتمان واقعیت پیش‌رو نداشت، به کشتن دوستش اعتراف کرد و گفت: «من و هاشم بچه‌محل بودیم اما از مدتی قبل اختلافاتی میان ما به‌وجود آمده بود به همین دلیل با هم درگیر شدیم. او با قمه به من حمله و ضرباتی را وارد کرد من نیز برای اینکه از خودم دفاع کنم چند ضربه به او زدم و وقتی هاشم روی زمین افتاد، از ترس فرار کردم».متهم در ادامه تحقیقات صحنه قتل را بازسازی کرد.

سپس پرونده به دادگاه کیفری استان فارس فرستاده شد و نریمان پای میز محاکمه رفت. در این جلسه، نماینده دادستان جرم این جوان را محرز خواند و اولیای دم مقتول نیز تأکید کردند خواسته‌شان صدور و اجرای حکم قصاص است. وقتی نوبت به نریمان رسید تا از خودش دفاع کند، او بار دیگر اتهام قتل را پذیرفت و گفت: «مدتی قبل از این حادثه هاشم به زندان افتاد.او فکر می‌کرد من باعث دستگیر‌ی‌اش شده‌ام به همین دلیل بعد از آزادی سراغم آمد و گفت انتقام خواهد گرفت هرچه توضیح دادم من در زندانی‌شدن او تقصیری ندارم، توجه نکرد. به این ترتیب اختلافات میان ما بالا گرفت تا اینکه روز حادثه او به من حمله کرد و من نیز برای دفاع از خودم مقابله‌به‌مثل کردم که باعث مرگش شد».‌

حکم هیأت قضات به‌زودی صادر می‌شود.

یکی از اقوم داماد در جشن عروسی مادربزرگ عروس را کشت!!

شادي جشن عروسي با نمايش اسلحه توسط اقوام داماد در يكي از باغ هاي مجالس شيراز، مادر بزرگ عروس را به کام مرگ فرستاد.

فرمانده انتظامي شهرستان "شيراز" گفت: در پي دريافت خبري مبني بر تير خوردگي یکی از شهروندان در يكي از باغ هاي مجالس در اطراف شهرك "صدرا" شيراز، بلافاصله ماموران كلانتري صدرا جهت بررسي موضوع به محل اعزام شدند.

سرهنگ"بهادر اسماعيلي" افزود: ماموران با حضور در محل مشاهده کردند يک نفر با قصد نمايش شادي با اسلحه ساچمه زني در عروسي و به صورت غير عمد يكي از مهمان هاي حاضر در باغ را مجروح كرده كه وي به علت شدت جراحات وارده فوت كرده است.

وي تصريح كرد: مأموران در بازرسي از باغ تعداد سه قبضه سلاح سوزني و فاقد مجوز كشف و در اين راستا سه نفر متهم را دستگير و به كلانتري انتقال دادند.

فرمانده انتظامي شهرستان شيراز با بيان اينكه تحقيقات در اين خصوص ادامه دارد، افزود: خانواده‌ها و شرکت‌کنندگان در مراسم‌هاي عروسي نبايد با ايجاد هيجان‌هاي کاذب براي مردم مزاحمت ايجاد کنند و حمل و تيراندازي با اسلحه در مراسم عروسي علاوه بر پيگرد قانوني براي عاملان آنها موجب به وجود آمدن حوادث ناگوار و مرگبار براي خود آنها و اطرافيان مي‌شود.

سرهنگ اسماعيلي هشدار داد: مأموران انتظامي استان فارس با افرادي كه بخواهند با اعمال مجرمانه خود باعث بر هم زدن نظم و امنيت عمومي شوند، برخورد خواهند كرد.


دستگیری پسری که به حساب پدرش هم رحم نکرد


با تلاش ماموران پلیس فتا شهرستان 'فسا' استان فارس شخصی که عامل برداشت غیر مجاز از حساب پدر خود بود، شناسایی و دستگیر شد .

فرمانده انتظامی شهرستان فسا در این زمینه گفت: فردی با حضور در پلیس فتا شهرستان اعلام کرد که مدتی است مبلغ 160هزار تومان از حساب بانکی اش به منظور پرداخت قبوض و خرید شارژ کسر شده و وی از چگونگی این برداشت ها هیچ گونه اطلاعی ندارد.

سرهنگ مصطفی محمدی گفت: با انجام تحقیقات مهندسی پلیس فتا ، مشخص شد متهم پسر 25 ساله شاکی بوده که با در اختیار داشتن رمز دوم و اطلاعات کارت پدرش اقدام به این کار کرده است.

این مقام انتظامی هشدار داد: Ussd (نقل و انتقال اطلاعات در بستر شبکه موبایل) یک روش ارسال پیام در شبکه ی GSM (شبکه تلفن همراه) است که کاربران می توانند با در اختیار داشتن اطلاعات کارت شامل، رمز دوم، تاریخ انقضاء، شماره کارت و کد cvv2 از خدمات بانکداری الکترونیکی استفاده کنند.

406 هزار نخ سیگار قاچاق در پژو پارس


با توقيف يک دستگاه پژو پارس در شهرستان "جهرم" استان فارس، 406 هزار نخ سيگار خارجي قاچاق کشف شد.

فرمانده انتظامي شهرستان "جهرم" با اعلام اين خبر گفت : مأموران انتظامي اين شهرستان هنگام كنترل خودروهاي عبوري در جاده "لار- جهرم" به يک دستگاه خودرو پژو پارس مظنون شدند.

سرهنگ "يوسف ملك زاده" افزود : راننده پژو پارس به محض مشاهده ماموران اقدام به فرار كرد كه پس از طي مسافتي تعقيب و گريز ، خودرو مورد نظر توقيف و در بازرسي از آن 406 هزارنخ سيگار قاچاق كشف شد.

اين مقام انتظامي با بيان اينكه در اين رابطه يك نفر دستگير و به دادسرا معرفي شد ، خاطر نشان كرد : مبارزه جدي با قاچاق در دستور كار پليس شهرستان است و شهروندان مي توانند هر گونه اخبار و اطلاعات خود پيرامون اين موضوع را به پليس 110 اطلاع دهند.

کشف بیش از نیم تن تریاک و حشیش در 72 ساعت!


فرمانده انتظامي استان فارس از كشف 541 كيلوگرم ترياك و حشيش طي 72 ساعت گذشته در اين استان خبر داد.

سردار " احمد علي گودرزي" در تشريح جزئيات اين خبر گفت: مأموران پاسگاه "هرمود باغ" شهرستان "لارستان"هنگام گشت زني در محور "کرموستج – لارستان" به يک دستگاه خودرو سمند مظنون شده و دستور ايست دادند كه راننده بدون توجه اقدام به فرار كرد.

وي ادامه داد: پس از طي مسافتي تعقيب و گريز خودرو مورد نظر متوقف و در بازرسي از آن 358 كيلوگرم ترياك كشف و راننده خودرو نيز دستگير شد.

فرمانده انتظامي استان فارس افزود: همچنين مأموران انتظامي پاسگاه "هرمود باغ" و " چهار بركه" اين شهرستان نيز در چند عمليات جداگانه، دو دستگاه خودرو پژو 405 و يك دستگاه پرايد را متوقف و ضمن دستگيري سه نفر، در مجموع 58 كيلو و 800 گرم ترياك كشف كردند.

سردار " گودرزي" در ادامه از كشف مقاديري حشيش توسط مأموران پليس مبارزه با مواد مخدر استان خبر داد و گفت: مأموران مطلع شدند فردي قصد دارد محموله اي از حشيش را تحويل عناصر توزيع در شيراز قرار دهد.وي افزود: موضوع به صورت ويژه در دستور كار مأموران قرار گرفته و در اين راستا يك دستگاه خودرو پژو 405 در يكي از ورودي هاي شهر شيراز مورد شناسايي قرار گرفته و مأموران دستور ايست دادند.

اين مقام ارشد انتظامي با بيان اينكه راننده خودرو بدون توجه به مأموران اقدام به فرار كرد، افزود: پس از طي مسافتي تعقيب و گريز در نهايت خودرو مورد نظر توقيف و در بازرسي از آن 61 كيلوگرم حشيش كشف و راننده خودرو دستگير شد.

فرمانده انتظامي استان فارس با اشاره به اينكه مأموران پليس مبارزه با مواد مخدر شهرستان "جهرم " نيز در يك عمليات تعقيب و گريز پليسي 15 كيلو و 400 گرم حشيش كشف كردند، افزود: متهم ضمن پرتاب اين مواد مخدر به بيرون با استفاده از يك دستگاه خودرو پژو 405 از صحنه متواري و تلاش براي دستگيري وي ادامه دارد.

سردار "گودرزي" گفت: همچنين مأموران انتظامي شهرستان هاي "خرم بيد" و " استهبان" نيز هنگام كنترل خودروهاي عبوري در محورهاي مواصلاتي به ترتيب 37 كيلو و 600 گرم ترياك و 10 كيلو و 200 گرم ترياك كشف و در اين راستا سه نفر متهم را دستگير كردند.

وي ضمن هشدار به قاچاقچيان مواد مخدر و سوداگران مرگ تصريح كرد: مأموران انتظامي استان فارس با تمام توان خود در راه مبارزه با قاچاق مواد مخدر تلاش مي كنند.

توقیف زانتیا و پژو پارس با بیش از 47 میلیون خلافی

رئيس پليس راه شمالي فارس از توقيف يك دستگاه خودرو زانتيا با 13 ميليون و 250 هزار ريال خلافي خبر داد.

سرهنگ "كسري سيروسي" در اين زمينه گفت: مأموران پليس راه شمالي استان هنگام كنترل خودروهاي عبوري، يك دستگاه خودرو زانتيا را به دليل انجام تخلفات حادثه ساز متوقف كردند.

وي ادامه داد: در بررسي هاي انجام شده مشخص شد اين خودرو داراي 13 ميليون و 250 هزار ريال خلافي است.

رئيس پليس راه شمالي فارس تصريح كرد: بر اساس قانون خودرو توقيف و جهت سير مراحل قانوني به پاركينگ انتقال داده شد.

وی همچنین گفت: ماموران پلیس راه شیراز- سپیدان یک دستگاه خودرو سواری پژو پارس را به علت ارتکاب تخلفات حادثه ساز متوقف كردند.

سرهنگ "كسری سیروسی" ادامه داد: در بررسی از سوابق این خودرو مشخص شد دارای 34 میلیون و 555 هزار ریال خلافی و جریمه پرداخت نشده است.

وی افزود: بر اساس قانون خودرو توقیف و جهت سیر مراحل قانونی به پاركینگ انتقال داده شد.


دستگیری 20 خرده فروش مواد در فیروزآباد

در اجرای طرح ارتقا امنيت اجتماعی در شهرستان فيروزآباد استان فارس تعداد 20 نفر از خرده فروشان مواد مخدر شناسايي و دستگير شدند.
 سرهنگ "حسين ارجمند مزيدي " گفت: ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر با انجام يک سري کارهاي اطلاعاتي و پليسي تعدادي از خرده فروشان مواد مخدر را شناسايي وبا هماهنگي مراجع قضائي و همکاري مأموران انتظامي از منازل آنان بازرسي کردند.

وی ادامه داد: در نتيجه اين بازرسي 2 كيلو و 716 گرم ترياك،20گرم هروئين ، 50 گرم سوخته ترياك،17گرم شيشه،110 عدد قرص متادون و 420 سي سي شربت متادون کشف شد .

سرهنگ ارجمند مزيدي افزود: در اين راستا سه دستگاه موتور سيکلت توقيف و 20 نفر از خرده فروشان مواد مخدر دستگير شدند.

فرمانده انتظامي شهرستان فيروزآباد تصريح كرد : پاكسازي نقاط آلوده و افزايش احساس امنيت درجامعه همواره در دستور كار مأموران اين فرماندهي قرار دارد.


هشدار پليس!مراقب مسافربرنماها باشید!


معاونت اجتماعي پليس فارس به شهروندان هشدار داد تا با رعايت توصيه ها و هشدارهاي پليسي، راه را بر روي خلافكارها ببندند.

 هميشه عده اي خلافكار و مجرم هستند كه براي برهم زدن نظم جامعه و سوءاستفاده مردم به انجام اعمال خلافكارانه خود بپردازند ، پس هميشه اين شما هستيد كه مي توانيد با رعايت توصيه ها و هشدارها و اصول ايمني، راه را بر روي خلافكار ها ببنديد و فراموش نكنيد كه اين ماجرا ممكن است براي شما هم اتفاق بيفتد.

از سوار شدن بر هرگونه اتومبيلي که فاقد علائم تاکسيراني است خودداري شود.

به هيچ وجه از راننده و يا سرنشينان آن مواد خوراکي يا نوشيدني دريافت نکنيد.

 از سوار شدن بر خودرو هايي که داراي دو يا چند نفر سرنشين مذکر است خودداري شود.

 از صحبت کردن طولاني با راننده و سرنشينان آن و افشاء کردن اطلاعات فردي و خانوادگي به آنها پرهيز کنيد.

 از نمايش زيور آلات خود به راننده و سرنشينان آن خودداري کنيد.

 چنانچه قبل از سوار شدن در صندلي عقب نشسته ايد و هنگام سوار شدن يكي از افراد پياده شده و قصد دارند شما را در بين خود قرار دهند ، از سوار شدن خودداري نماييد.

هنگام سوار شدن به خودروهاي شخصي مسافركش چهره راننده ، سرنشينان و وسايل تزييني خودرو را به خاطر بسپاريد.

براي رفت و آمد بهترين وسيله نقليه اتوبوس، مترو و تاكسي ها هستند و حتي الامكان از مسافربرهاي شخصي نبايد استفاده كرد.

 براي رفتن به مقصد خود در نقاط خلوت و به خصوص هنگام شب حتماً از يك آژانس تاكسي تلفني مطمئن و يا از تاكسي بي سيم ها استفاده كنيد.

در صورت مشاهده هرگونه موارد مشكوك فورأ با 110 تماس بگيريد.

7 کشته و زخمی در یک تصاف درون شهری در ممسنی


برخورد يك دستگاه خودرو پژو 405 و نيسان در خيابان شهيد باهنر شهرستان "ممسني" استان فارس، سه كشته و چهار مجروح بر جاي گذاشت.

فرمانده انتظامي شهرستان ممسني با اعلام اين خبر گفت: مأموران کلانتري 11 در پي اعلام مركز فوريت هاي پليسي 110 مبني بر وقوع يك فقره تصادف درخيابان شهيد باهنر، بلافاصله در محل حاضر شدند.

سرهنگ "داوود امجدي" ادامه داد: مأموران مشاهده كردند يك دستگاه خودرو پژو 405 با يك دستگاه نيسان برخورد كرده كه در نتيجه آن سه نفر از سرنشينان خودرو پژو 405 فوت و چهار تن از سرنشينان نيسان مجروح شدند.

وي تصريح كرد: كارشناس پليس راهور با حضور در محل علت وقوع حادثه را انحراف به چپ خودرو پژو 405 اعلام كرد.

96 کیلو تریاک در سیلندر گاز پیکان بار!


فرمانده انتظامی شهرستان لارستان گفت:ماموران انتظامی این شهرستان 96 کیلوگرم تریاک از سیلندر گاز یک دستگاه خودرو وانت پیکان کشف و ضبط کردند.

سرهنگ حسین خلیفه افزود:ماموران پاسگاه چهار برکه لارستان هنگام کنترل خودروهای عبوری در جاده بندرعباس - لارستان به یک دستگاه خودرو وانت پیکان شک کردند و به راننده خودرو دستور ایست دادند اما راننده این وسیله نقلیه به محض مشاهده ماموران اقدام به فرار کرد.

وی اظهار داشت:پس از طی مسافتی تعقیب و گریز خودرو یاد شده متوقف و در بازرسی از سیلندر گاز آن 96 کیلوگرم تریاک کشف شد و راننده و سرنشین خودرو دستگیر شدند.

کشف انواع قرص های غیرمجاز و مخدر در جهرم

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم اظهار داشت:در پی کسب اطلاعاتی مبنی بر نگهداری و فروش شربت و قرص های غیر مجاز و اعتیادآور در دو واحد صنفی شهر جهرم ، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان قرار گرفت .

سرهنگ یوسف ملک زاده افزود: ماموران پس از هماهنگی قضایی در بازرسی از محل فعالیت این سوداگران مرگ ، یک هزار و 165 عدد انواع قرص و کپسول مخدر و غیرمجاز (متادون ، ترامادول و...) و 300 سی سی شربت متادون کشف و دو نفر متهم را دستگیر کردند .

وی بیان کرد:متهمان پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

دستگیری 15 نفر خرده فروش مواد مخدر در مرودشت

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت گفت:ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان در اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی و برخورد با خرده فروشان مواد مخدر در مناطق حاشیه ای این شهر،از چندین باب منازل خرده فروشان مواد مخدر که ازقبل شناسایی شده بودند بازرسی کردند.

سرهنگ علی شیبانیان افزود: در این بازرسی ها بیش از یک کیلو و 160 گرم انواع مخدر کشف و 15 نفر از خرده فروشان مواد افیونی دستگیر شدند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار