خطیب نماز جمعه مهریز:
امام جمعه مهریز در خطبه های نماز جمعه این هفته مهریز، با اشاره به سالروز کودتای 28 مرداد در سال 1332، علت سقوط دولت مصدق را اعتماد به وعده های آمریکا و انگلیس دانست و گفت: باید مسئولین ما از سرنوشت دولت مصدق که به آمریکای جنایتکار اعتماد کرد، عبرت بگیرند.
کد خبر: ۶۴۴۶۱۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۹ 18 August 2018

امام جمعه مهریز با گرامیداشت سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به میهن اسلامی گفت: آزادگان در زمان اسارت با تحمل رنج ها و شکنجه های شدید روحی و جسمی و از امتحان صبر در برابر سختی ها سربلند بیرون آمدند و معنای شجاعت و مقاومت را به جهانیان تفهیم کردند.

حجت الاسلام محی الدینی افزود: درسی که از ایستادگی آزادگان می توان گرفت آن است که ملتی اگر مقاومت و ایستادگی را پیشه خود سازد و با اتکای به خداوند، در راه هدف خود بایستد، در نهایت پیروزی را در آغوش خواهد گرفت.

وی با اشاره به جنگ اقتصادی و شرایط سخت مشابه با دوران جنگ تحمیلی تاکید کرد: دشمن علیه ملت ایران یک جنگ تمام عیار اقتصادی به راه انداخته است که با مدیریت قوی و صبر و مقاومت، پیروزی بر توطئه های دشمن محقق می شود و طعم تلخ صبر و پایداری منجر به طعم شیرین پیروزی می شود.

امام جمعه مهریزهمچنین سالروز شهادت مظلومانه حضرت امام محمد باقر(ع) را تسلیت گفت و درمورد شأن و منزلت ایشان خاطرنشان کرد: امروز شیعه و فقهای اسلام و حوزه های علمیه خود را مرید تعالیم و احادیث و مجاهدت های ارزشمند آن حضرت می دانند آن بزرگوار در زمینه اخلاق و کمالات رفتاری از زبده ترین انسان ها بود که سرانجام به دست هشام بن عبدالملک به زهر جفا مسموم و سرانجام به شهادت رسید.

محی الدینی با اشاره به کودتای 28 مرداد سال 1332 و دشمنی دیرینه آمریکا با ایران گفت: آمریکا به دولت مصدق در باغ سبز نشان می داد و با وعده های دروغین می داد و در نهایت عوامل آمریکا و انگلیس در ایران، علیه مصدق کودتا کردند و مصدق برکنار شد. امروز نیز آمریکا و انگلیس و اروپاییان به مسئولین ما در باغ سبز نشان می دهند و در بزنگاه های مهم، خلف وعده کرده و از پشت خنجر می زند. باید مسئولین ما از سرنوشت دولت مصدق که به آمریکای جنایتکار اعتماد کرد، عبرت بگیرند.

وی در وصف مقام و منزلت روز عرفه خاطرنشان کرد: روز عرفه روزی است که به طور خاص خداوند سفره جود و بخشش خود را بر بندگان خاص و عام گشوده است. این روز فرصتی است برای مغفرت و توبه به درگاه الهی و مسلمانان در این روز با خواندن دعا و انجام اعمال خاصه این روز، از درگاه خداوند طلب مغفرت می کنند.

خطیب نماز جمعه مهریز همچنین پیشاپیش فرا رسیدن عید سعید قربان را تبریک گفت و عنوان کرد: عید قربان، مهمترین عید مسلمانان است. عید قربان برای مومنان واقعی یادآور زیباترین نمونه تعبد و نهایت بندگی انسان کامل یعنی حضرت ابراهیم (ع) و فرزند برومند او حضرت اسماعیل (ع) در برابر خداوند خویش است. عید قربان عید بندگی و قربانی کردن نفس اماره است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار