مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی استان مازندران از لایروبی ۴۰ درصد از آببندانهای شهرستان جویبار از محل اعتبارات دولتی خبر داد.
کد خبر: ۶۴۷۱۵۷
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۰ 25 August 2018

فرزین فرهادی ظهر شنبه در مراسم افتتاح پروژه کانال بتنی لاینینگ اراضی شالیزاری روستای کوکنده با اعلام اینکه در سال گذشته ۴۰ در صد از آبندانهای جویبار از محل اعتبارات دولتی لایروبی شده است ، گفت: استان مازندران پتانسیل بالقوه ای در آبندانها دارد و در حال حاضر ۹۰۰ قطعه آبندان با مساحت ۱۷ هزارهکتار در مازندران وجود دارد که باید در حفظ و ترمیم این سازه قدیمی تلاش کنیم.

وی به شروع روند ۱۰ ساله خشکسالی در مازندران اشاره کردوافزود: اوج خشکسای در سال گذشته بوده که اگر عمق و اندازه گیری آبگیری در آبندانها افزایش یابد حدود۱۷۰ میلیون متر مکعب ذخیره سازی آب را به همراه خواهد داشت.

فرهادی به نقش و جایگاه آبندانها در تامین آب کشاورزی ، پرورش ماهی و گردشگری اشاره و خاطر نشان کرد: در حال حاضر یک سوم از آبندانها قابلیت آبگیری را دارند که با انجام لایروبی این قابلیت به دو سوم افزایش پیدا خواهد کرد.

مدیریت آب و خاک جهاد کشاورزی مازندران بیشترین خشکسالی را مربوط به مناطق نوار ساحلی استان برشمرد و گفت: حدود۶ هزار هکتار از اراضی شالیزاری استان دچار استرس کم آبی شدند.

وی تصریح کرد: مبلغ ۶۵ میلیارد ریا ل در سالجاری برای پوشش بتنی کانالهای محدوده سد البرز اختصاص یافته است.

منبع:مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار