فرماندار ابركوه خبر داد:
فرماندار ابرکوه با اشاره به اجرای 60 طرح عمرانی در حوزه دهیاری‌های بخش بهمن و مرکزی، ابراز اميدواري كرد كه با اجراي طرح‌‌های مذکور نه تنها چهره اين روستاها تغيير كند بلكه قابلیت سکونت افزايش و مهاجرت معکوس به روستاها اتفاق بيافتد.
کد خبر: ۶۴۸۲۹۵
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۶ 28 August 2018

«محمد کاظمی نسب» فرماندار ابرکوه در جمع خبرنگاران از اجرای 60 طرح عمرانی با اعتباری بالغ ‌بر سه میلیارد و 500 میلیون تومان در حوزه دهیاری‌های بخش بهمن و مرکزی خبر داد و گفت: طرح‌‌های مذکور علاوه بر تغییر فیزیک و ظاهر روستاها، موجب افزایش قابلیت سکونت و مهاجرت معکوس به روستاها شده است .

وي از مهمترين طرح‌های در دست اقدام شهرستان ابرکوه به حفر سه حلقه چاه آب آشامیدنی با اعتبار دو میلیارد و 500 میلیون تومان، اجرای فاز دوم فاضلاب شهری، باند دوم کمربندی به طول 14 کیلومتر با 15 درصد پیشرفت، عملیات اجرایی جاده اسفند آباد صفاشهر، راه‌اندازی درمانگاه تأمین اجتماعی با بیش از هفت میلیارد تومان اعتبار و بهره‌برداری از کلینیک تخصصی بیمارستان اشاره کرد .

وی تصریح کرد: در حوزه اشتغال پایدار از مجموع طرح‌های ارسالی به کمیته اشتغال استان، 262 طرح با اعتبار 47 میلیارد تومان و پیش‌بینی اشتغال 650 نفر به بانک معرفی‌ و در حال حاضر 83 طرح با 14 میلیارد تومان اعتبار برای اشتغال 210 نفر محقق شده است .

فرماندار ابرکوه همچنین به تحقق 10 طرح اشتغال فراگیر با اعتبار دو میلیارد تومانی و اشتغال 59 نفر اشاره و ابراز اميدواري كرد كه با بسته‌های حمایتی که دولت در نظر گرفته است شاهد جهش اقتصادی در حوزه اشتغال و بهبود فضای کسب ‌و کار شهرستان باشیم .

کاظمی‌نسب در بخش ديگري از سخنانش خاطرنشان کرد: معاندینی که به جز تخریب، کشتار، ترور، حمله نظامی و فشار برای اعمال تحریم‌ها، کاری نکرده‌اند تلاش دارند تا با مسموم کردن فضای مجازی، نظام جمهوری اسلامی را در حال فروپاشی نشان دهند اما با حضور مردم و تلاش‌های دستگاه حاکمیت و قوای سه‌گانه هرگز به اهداف کور خود نخواهند رسید .

وی در بیان تفاوت بحران 97 با بحران سال‌های 90 و 91، اظهار كرد: به خاطر وجود فضای مجازی بحران 97 را بیشتر در عرصه‌های اجتماعی مشاهده می‌کنیم اما دولت با اين وجود از فضای مجازی حمایت مي‌كند و دانستن را حق همه مردم می‌داند .

این مقام مسئول اضافه کرد: در سال‌های گذشته شاید ذخایر ارزی كشورمان به دلیل تحریم‌های ظالمانه در حد مطمئني نبود اما امروز با تدابیر هوشمندانه دولت و مقام معظم رهبری ذخایر ارزی به حدی است که حتی اگر اروپايیان هم به تحریم‌ها بپیوندند، مي‌توانیم از این بحران به سلامت عبود كنيم.

کاظمی‌نسب روابط خوب دیپلماتیک كشورمان با کشورهای چین، روسیه و سایر همسایگان و همچنین ماندن اروپا پای برجام را ديگر تفاوت در اين رابطه خواند و تصریح کرد: در سال‌های 90 و 91 اجماع جهانی علیه ایران بود و حتی چین و روسیه که از نزدیک‌ترین دوستان دیپلماتیک بودند، به ما پشت کردند .

«محمدجواد آقایی» بخشدار مرکزی ابرکوه فعالیت‌های دولت را به سه بخش عمرانی، اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی تقسیم کرد و گفت: در حوزه عمرانی 38 طرح در حال اجراست که 15 مورد آن با اعتبار 40 میلیارد ریالی در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد .

«محمدعلی اکرمی» بخشدار بهمن نیز ضمن گلایه از عدم حضور برخی کارشناسان در بخش بهمن و سنگ‌اندازی و کارشکنی برخی مسئولان که مانع طولانی شدن پروسه‌های اجرایی در اين بخش شده است، تعداد طرح‌‌های مورد افتتاح هفته دولت در این بخش را 22 مورد و با اعتباری بالغ ‌بر70 میلیارد ریال عنوان کرد .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار