امام جمعه اردبیل گفت: بنده بارها تأکید کردم که دولت خدمتگزار باید نظام صیانتی شایسته‌ای را در کشور طراحی کند تا برخی زد و بندهای اقتصادی و اداری به حداقل برسد.
کد خبر: ۶۴۹۱۷
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۸ 22 July 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، آیت‌الله سید حسن عاملی عصر امروز در جلسه شورای اداری و نخبگان استان اردبیل که با حضور معاون اول رئیس جمهور در سالن فدک اردبیل برگزار شد،‌ اظهار کرد: بنده از تصمیم شایسته دولت که قرار است اعتبار ویژه‌ای در کشور به حوزه زیرساخت‌ها اختصاص پیدا کند، خوشحال شدم چراکه این کار می‌تواند در کنار مدیریت منابع انسانی بزرگترین تحولات اقتصادی و ایجاد فرصت‌های اشتغال مولد را فراهم بیاورد.

وی با تاکید بر انجام مدیریت شایسته و توانمند در سطح کشور تصریح کرد: همچنان هدف اصلی انجام مدیریت‌های بر پایه شایستگی و توانمندی افراد است و به عنوان اولین مطالبه امیدواریم در تقویت این بخش از سوی دولت اقدام اساسی به انجام برسد.

امام جمعه اردبیل تأمین برخی از زیرساخت‌ها را در رفع محرومیت‌های استان اردبیل یادآور شد و گفت: در برخی از استان‌ها در این زمینه خیز بلندی برداشته شده تا توسعه پایدار شکل بگیرد که انتظار این است در استان اردبیل نیز این امر تحقق پیدا کند.

عاملی افزود: استان اردبیل بر گردن کشور و تشیع حق بزرگی را دارد به طوریکه در ایجاد ایران یکپارچه سهم اردبیل یک سهم بی‌نظیر بوده که تاکنون به اتحاد و انسجام بیشتر کمک کرده است.

وی توجه دولت را به امر ایجاد توازن منطقه‌ای و برطرف کردن برخی از نگاه تبعیض‌آمیز و فاحش در توزیع منابع و امکانات را یادآور شد و بیان کرد: از اینکه دولت تصمیم گرفته فارغ از ملاحظات سیاسی، جناحی و به دور از نگاه سلیقه‌ای توسعه پایدار استان‌ها را در دستور کار قرار دهد، امر خطیری است که قطعاً به کم شدن آسیب‌های امنیتی نیز کمک می‌کند.

عاملی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: اردبیل در حال حاضر از ظرفیت‌های گردشگری بی‌نظیر و توسعه کشاورزی عقب مانده و ما جز تولید محدود گندم، جو، سیب‌زمینی و 60 آب‌گرم معدنی قابلیت و ظرفیت چندان ارزشمندی را نداریم در حالی که انتظار می‌رود در تقویت زیرساخت‌ها به گونه‌ای عمل شود تا اردبیل که همه‌ ساله میزبان 9 میلیون گردشگر است، در شأن و شوکت خود بتواند از گردشگران پذیرایی کند.

وی ادامه داد: هنوز سرعین ما کانون ورود گردشگران است اما ماندگاری گردشگران در حد مناسب و منطقی نیست و به رغم برخی از شرایط گردشگران به سرعت این منطقه را ترک می‌کنند.

عاملی خطاب به معاون اول رئیس جمهور گفت:‌ اقتدار فرهنگی در هر جامعه یک مؤلفه قدرت است و در لایه‌های اقتصادی نیز این قدرت فرهنگی نمود پیدا کرده و اگر می‌خواهیم کشورمان از آسیب‌ها در امان بماند باید اقتدار فرهنگی خودمان را تقویت کنیم.

وی افزود: بنده از رئیس جمهور خواستم تا یک نظام صیانتی کارآمد در کشور طراحی شود تا برخی زد و بندهای اقتصادی و اداری برطرف شده و سلامت جامعه بیش از این حفظ شود.

عاملی در ادامه بیان کرد: این نظام صیانتی طهارت بیشتر و خود کنترلی واقعی را به بار می‌آورد تا هیچ کس به فکر یغماگری و یا چپاول‌گری نباشد.

امام جمعه اردبیل اضافه کرد: بنده عاجزانه می‌خواهم رئیس جمهور را متوجه برخی از اطرافیان بکنید که در تلاش هستند تا به این جایگاه خدشه‌ای وارد کنند در حالی که بنده یقین دارم رئیس جمهور از این ماجرا خبر ندارد.

وی به بی‌پاسخ ماندن نامه خود به رئیس جمهور اشاره کرد و ادامه داد: در دولت‌های گذشته سابقه نداشته نامه‌ای از سر دلسوزی بنویسیم و در آن از تاراج و غارت منابع طبیعی و عرصه‌های جنگلی حیران سخنی به میان بیاوریم اما پاسخی را دریافت نکرده باشیم که این برای ما آزاردهنده است.

عاملی از نمایندگان مجلس خواست تا به سرعت زمینه تصویب منطقه آزاد تجاری را فراهم کنند تا امکان بهره‌گیری بیشتر از این توانمندی فراهم آید.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار