معاون اجرائی تعزیرات حکومتی استان همدان گفت: در سه ماهه نخست امسال ۲۱۳ پرونده به ارزش ریالی بیش از ۷ میلیارد ریال در عرصه قاچاق کالا در همدان تشکیل شد.
کد خبر: ۶۵۴۷۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۱ 23 July 2015
معاون اجرائی تعزیرات حکومتی استان همدان گفت: در سه ماهه نخست امسال ۲۱۳ پرونده به ارزش ریالی بیش از ۷ میلیارد ریال در عرصه قاچاق کالا در همدان تشکیل شد.

به گزارش تسنیم؛قهرمان شاهی درکمیسیون فرعی مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان همدان اظهار داشت: در سه ماهه نخست امسال ۲۱۳ پرونده با ارزش ریالی بیش از ۷ میلیارد و ۸۱۱ میلیون ریال در عرصه قاچاق کالا در تعزیرات حکومتی همدان تشکیل شده است که نسبت به سال گذشته تشکیل پرونده‌ها کاهش یافته است.

وی افزود: امسال پرونده‌های سطح عرضه برای کالاهای قاچاق مانند سیگار، لوازم آرایشی و بهداشتی کم شده است چرا که متأسفانه حاشیه امنی برای سطح عرضه متخلفان ایجاد شده است.

معاون اجرائی تعزیرات حکومتی استان همدان تصریح کرد: در صورتی که در مبدأ ورودی کالای قاچاق این ارقام سیاه کشف نشود در سطح عرضه به فروش می‌رسد و در این راستا اقدامات انجام شده در حوزه مبارزه با قاچاق کم اقر می‌شود.

وی گفت: بازرسان اتاق اصناف در بازرسی از واحدهای صنفی می‎توانند صورت جلسه کشف کالای قاچاق را ارائه دهند که لازم است برای جمع‌آوری کالاهای کشف شده از همراهی کارشناسان دادگستری بهره ببرند.

شاهی با اشاره به عدم تسلط کلانتری‌ها از قوانین جدید تعزیرات حکومتی بیان کرد: کلانتری‌ها نیز در صورت مشاهده اقلام و کالاهای قاچاق در موتورسیکلت و خودروها اقدام به کشف قاچاق کالا می‌کنند و با اطلاعات ناقص پرونده را تشکیل و ارسال می‌کنند و حامل کالای قاچاق را رها می‌کنند در حالی که مباشر و حامل کالای قاچاق مجازات مجزائی دارند که باید توسط مراجع قضائی رسیدگی شود.

وی عنوان کرد: پلیس راهور نیز در صورت کشف کالای قاچاق وسیله نقلیه را به پارکینگ هدایت می‌کند در این راستا بسیاری از پرونده‌های کشفیات قاچاق به دلیل ارزیابی کالا بلاتکلیف باقی مانده است.

نماینده سازمان صنعت و معدن استان همدان نیز اظهار داشت: در گشت‌های مشترک دخانیات، دانشگاه علوم پزشکی و اصناف همدان ۸۱ پرونده به ارزش ریالی بیش از ۶۸۴ میلیون ریال تشکیل شده است.

مرتضی بیدآبادی افزود: امسال ۸۵ هزار نخ سیگار قاچاق کشف شده است و براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی همدان دومین استان مصرف کننده سیگار در کشور است و با حذف هولوگرام‌ها از روی بسته‌های سیگار تشخیص سیگار قاچاق سخت‌تر شده است.

وی تصریح کرد: امسال ۹ هزار و ۵۰۰ قلک کپسول‌های گیاهی برای چاقی، لاغری و محرک‌های جنسی از عطاری‌ها کشف شده است که میزان کشفیات نسبت به سال گذشته یک چهارم کاهش یافته است و شاهد هستیم که میزان عرضه در عطاری‌ها و حاشیه شهرها محدود شده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار