مدیرکل بانوان و خانواده استانداری قزوین:
مدیرکل بانوان و خانواده استانداری قزوین گفت: حفظ و حمایت از حقوق کودکان تنها برعهده یک دستگاه نیست بلکه باید همه دستگاه ها در این زمینه بکوشند.
کد خبر: ۶۶۲۹۸۴
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۷ 03 October 2018

حفظ و حمایت از حقوق کودکان تنها برعهده یک دستگاه نیست

به گزارش تابناک قزوین،معصومه مرادیان روز چهارشنبه در نشست هماهنگی برگزاری برنامه های هفته کودک در قزوین افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یکی از فعال ترین دستگاه های متولی حقوق کودک در استان به شمار می رود که در این راستا فعالیت های چشمگیری داشته است. 


مدیرکل بانوان و خانواده استانداری قزوین همچنین اظهار کرد: مسئولیت اجرای حقوق کودک تنها برعهده دستگاه هایی همچون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، آموزش و پرورش و بهزیستی نیست بلکه این وظیفه تمامی دستگاه های اجرایی است که نسبت به این مهم کوشا باشند.


مشاور استاندار قزوین در حوزه بانوان و خانواده در ادامه با اشاره به کنوانسیون حقوق کودک،افزود: با توجه به اهمیت برنامه های حوزه کودک و بررسی مواد 54 گانه آن، کنوانسیون زیر نظر اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری مدت چهار سال است که فعالیت خود را آغاز نموده و دستگاه های اجرایی گزارش فعالیت های خود در حوزه کودک را به صورت متناوب به این دفتر ارائه می کنند. 


این مسئول همچنین در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: صدا و سیما یکی از مهم ترین نهادهای تاثیر گذار در جهت فرهنگ سازی آحاد جامعه است که فرهنگ رعایت حقوق کودک را نیز می تواند در جامعه جاری و ساری کند.

 
وی در ادامه از بومی سازی آموزش حقوق کودک مطابق فرهنگ کشور، استان و حتی شهرستان ها به عنوان یکی از مهمترین رکن پیشگیری از خشونت های علیه کودکان یاد کرد و افزود: نقش صدا و سیما در این راستا کاملا بروز و ظهور پیدا می کند.


مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین به طرح پویش شهری نیز اشاره کرد و افزود: تلاش داریم از طریق این طرح حقوق تمامی اقشار جامعه و بطور ویژه زنان وکودکان را با مشارکت و یاری تمامی نهادها، ائمه جمعه و جماعات، سازمان های مردم نهاد احیا کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار