بازرس کل استان: بايد براي رفع احساس فساد ايجاد شده در ذهن مردم تلاش كرد
مدیر کل بازرسی استان یزد گفت: گمرک، حلقه اتصال اقتصاد و فرهنگ کشور با کشورهای دیگر است و از جهات مختلف دارای اهمیت زیادی است.
کد خبر: ۶۷۲۴۳
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۱ 27 July 2015
به گزارش تابناک یزد،حجت الاسلام "اکبر طالبی" در جمع کارکنان اداره کل گمرک استان یزد، افزود: گمرک مستقیم و غیر مستقیم بر فرهنگ مردم اثرگذار است چرا که در زمینه واردات علاوه بر بحث اقتصادی باید به مسائل فرهنگی نیز توجه كرد.

وی ادامه داد: در فعالیت‌های اداری، اولین وظیفه این است که انسانی فرهیخته را بکار گیریم، اما کار تمام نشده است و باید نظارت جدی وجود داشته باشد چرا که متاسفانه انگیزه‌های مختلف باعث لغزش و خطا خواهد شد.

بازرس کل استان گفت: در گمرک به ويژه مکانی که برای ترخیص و نظارت کالا است، گاهاً افردی مستقر می‌شوند که خیلی مطمئن نیستند لذا باید اصلاح شوند و نظارت بیشتری صورت گیرد تا قانون را دور نزنند.

طالبی افزود: وقتی شخصی چند میلیارد تومان با یک واردات سود می‌برد لذا با انواع و اقسام پیگری سعی می‌کند تا در برخی موارد قانون را دور بزند و در این راه از خریدن کارمند تا به تهدید افراد نیز خواهد رسید بنابراين حفظ کارمندان باارزش که آبروی استان و اداره و مملکت هستند، بسیار مهم است.

وی ادامه داد: باید همه تلاش کنیم فرهنگ غلطی که سال‌های گذشته در ادارات به وجود آمده و احساس فسادی که در اذهان مردم به ویژه در مورد اداراتي مانند ثبت، شهرداری، گمرک و غيره ايجاد شده است، برطرف شود.

به گفته وي، در حال حاضر احساسی که مردم در مورد وجود فساد دارند خیلی بیشتر از موارد فساد است و لذا باید این دیدگاه مردمی و فرهنگی با حفاظت و حراست و تلاش تغيير كند.

بازرس کل استان همچنين گفت: سلامت و پاکی که در همه ابعاد استان یزد زبانزد است در ادارات و نهادها نیز وجود دارد و مدیران فرهیخته و متدین و باتقوايي در اين دستگاه‌ها فعاليت دارند و تنها اشکالی که در بیشتر پرونده‌ها وجود دارد این است که عدم اشراف به موارد قانونی و اعتماد بیش از حد به زیرمجموعه، باعث روی دادن تخلف می‌شود.

حجت الاسلام طالبی اظهار كرد: از مدیران استدعا داریم هر چند حجم کار زیاد و نیروي انساني اندك است و کمبودهایی مشاهده می‌‌شود اما همکاری داشته باشند تا سلامت موجود حفظ شود.

وی ادامه داد: استان یزد از خوشنامی دیرینه تاریخی برخوردار است و این یک تعارف نیست و از قبل هم وجود داشته که از ثمره زحمات بزرگان و علمای گذشته است به نحوي كه یزدی‌ها نه تنها در کشور بلکه در دنیا نیز زبانزد هستند و اين موضوع، مسئولیت ما را به مراتب سنگین‌تر مي‌كند.

طالبی افزود: اگر ما این حلقه خوشنامی را قطع کنیم و اگر خدای نکرده نتوانیم آن را حفظ کنیم در جواب نسل آینده چیزی برای گفتن نداریم پس باید خوشنامی دارالعباده یزد را حفظ کنيم و تمام‌کننده آن نباشیم.

بازرس کل استان یزد گفت: به فرمایش پیامبر اکرم(ص) کسانی که به یک تخلف کمک کنند، کمک به ظلم و از نشانه‌های ظالمان است و اگر کسی حقوق قانونی را پرداخت نکند و قانون را دور بزند و ما هم به عنوان مدیر ، مسئول و کارمند در دورزدن کمک کنیم این کمک به ظلم و از نشانه های ظالمان است.

طالبی افزود: اولویت اصلی بازرسی کل استان، پیشگیری است و هیچ وقت کارکرد ما این نبوده که صبر کنیم که سوء جریانی ادامه یابد و تشدید شود و سپس اقدام کنیم بلكه دیدگاه ما پیشگیری و اصلاح است که اقدامات و تذکراتی که تاکنون انجام شده، نشان دهنده همین موضوع است.

وی ادامه داد: مدیران و کارکنان از سرمایه‌های ملی هستند و خراب کردن و سوزاندن سابقه این نیروها را سوزاندن بیت المال می‌دانیم لذا بنای ما بر تعامل و همکاری است و تجربه نشان داده با ايجاد فضا و برخورد پلیسی، هرچند  شاید در ابتدا موفقیتی حاصل شود اما در نهایت فایده‌ای نخواهد داشت.

بازرس کل استان گفت: اگر در کارها پیشگیری و کمک کردن و اصلاح در نظر گرفته شود اشتباهات بسیار کاهش خواهد یافت و تاکنون در بازرسی کل استان یزد به همین روال عمل شده اما در نهایت کسانی که اصرار به خطا دارند، به مراجع قانونی معرفی خواهند شد که در چندین مورد نیز این اقدام انجام شده است.

طالبی در پايان نيز عنوان كرد: در راستای انجام وظایف قانونی این نهاد تیمی متشکل از چهار کارشناس به مدت یک ماه در گمرک یزد مستقر خواهند شد.

"علی اصغر چاوشی زاده" مدیر کل گمرک استان یزد نیز در این نشست گفت: همواره سعی ما در فعالیت‌های انجام شده شفافیت و درستی بوده است لذا در حوزه ترخیص اظهار‌نامه‌هایی داریم که تمام موارد در آن مشخص است.

وي افزود: حتی مرحله بازبینی نیز برای کنترل اقدامات انجام شده وجود دارد که با تمام توانی که داریم سعی کردیم کارها به درستی انجام شود

مدیر کل گمرک استان گفت: نهایت همکاری را با بازرسان خواهیم داشت چون جدایی از ما نیستند و قطعاً در هر مجموعه‌ای اشکالاتی وجود دارد که از بیرون بیشتر دیده خواهد شد و با تذکراتی که داده می شود مشکلات حل خواهد شد، هرچند با مشکلات زیادی مواجه هستیم اما تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم تا فعالیت ها به درستی صورت گیرد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار