مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی قزوین:
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: پیش بینی می کنیم امسال 50 هکتار مزرعه گیاهان دارویی شامل گل محمدی و زعفران در استان ایجاد شود.
کد خبر: ۶۷۳۰۶۳
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰ 27 October 2018

50 هکتار مزرعه گیاهان دارویی در قزوین ایجاد می شود

علی اکبری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار تابناک قزوین اظهار کرد: در حال حاضر با احتساب مزارع گل محمدی و زعفران، استان قزوین دارای 121 هکتار اراضی زیر کشت گیاهان دارویی است.


وی افزود: هم اکنون 32 هکتار مزرعه گل محمدی و همچنین 42 هکتار مزرعه زعفران در استان وجود دارد.


مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: 46 هکتار از دیگر اراضی زیر کشت گیاهان دارویی موجود در سطح استان نیز به گیاهانی چون گل گاوزبان، بیدمشک، گل ختمی و ... اختصاص دارد.


اکبری بیان کرد: در حال حاضر علاوه بر متقاضیان ایجاد مزارع جدید زعفران و گل محمدی در استان، برای کشت گیاهان دارویی چون عناب و بیدمشکل نیز متقاضی وجود دارد.


این مسئول با بیان اینکه اگر زنجیره تولید و عرضه گیاهان دارویی در استان تکمیل شود شاهد تحول زیادی در این بخش خواهیم بود، اظهار داشت: در حال حاضر 2 شرکت دارویی در قزوین فعال هستند که با توجه به ظرفیت های استان در این زمینه، این تعداد می تواند بسیار بیشتر باشد.


وی با بیان اینکه گیاهان دارویی کشور از جمله قزوین در صورت فرآوری مناسب قابلیت بالایی برای صادرات دارند، افزود: در زمینه فرآوری گیاهان دارویی همچون اسانس و عرق گیری دچار خلاء و کمبود هستیم که در صورت مرتفع شدن می توان از همه ظرفیت های استان در این حوزه به شکل حداکثری بهره برد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار