رئیس بهزیستی شهرستان اردکان گفت: طی مراسمی تسهیلگران و بهورزان همکار با بهزیستی این شهرستان تجلیل شدند.
کد خبر: ۶۷۳۷۱۲
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۴ 28 October 2018

امیر ولی عضدزاده رئیس بهزیستی شهرستان اردکان درمراسم تجلیل از زحمات تسهیلگران و بهورزان این شهرستان گفت: تسهیلگران به عنوان پل ارتباطی بین جامعه هدف و سازمان بهزیستی و سایر دستگاه‌های همکار هستند که وظیفه اصلی آنها تغییر دیدگاه و نگرش معلولین و ایجاد خود باوری و اعتماد به نفس آنها است.

عضدزاده افزود: پیشگیری از معلولیت و توانمند سازی معلولان را دو هدف مهم این سازمان عنوان کرد و افزود: شناسایی معلولان، ارائه خدمات توانبخشی و تامین وسایل مورد نیاز افراد معلول، آموزش مددجویان، آموزش خانواده‌ها و توانمندسازی جامعه هدف در مناطق روستایی از جمله اهداف طرح CBR است.

رئیس بهزیستی اردکان با بیان اینکه ۲۵۳ معلول در روستا‌های شهرستان اردکان با اجرای طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه CBRشناسایی شدند افزود: استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود در جامعه، شناسایی و رفع نیاز‌های معلولین ساکن روستا از اولویت‌های مهم بهزیستی است.

عضدزاده گفت: فعالیت‌های C.B.R در ۵ مولفه تحت عنوان سلامت، آموزش، اجتماعی، توانمند سازی در زمینه سلامت، ارتقاء سطح سلامت فردی، پیشگیری، مراقبت‌های پزشکی و توانبخشی فرد مطرح است.

در ادامه این جلسه تسهیلگران و بهورزان با برشمردن مزایا و مشکلات موجود در زمینه اجرای طرح، پیشنهاداتی را در خصوص گسترش و اجرای بهتر طرح بیان کردند.

لازم به ذکر است: ۱۲ نفر تسهیلگر و بهورز در ۲۶ روستا از توابع شهرستان اردکان در اجرای طرح CBR، به جامعه هدف سازمان بهزیستی خدمت رسانی می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار