مدیر اداره منابع آب شهرستان ارسنجان از پلمپ 190 حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان ارسنجان خبر داد.
کد خبر: ۶۸۰۸۴۷
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۸ 17 November 2018

تابناک فارس به نقل از فارس:امین زارعی اظهار داشت: با توجه به خشکسالی‌های چند سال اخیر و بحرانی شدن وضعیت منابع آبی شهرستان، 190چاه غیر مجاز فعال جهت حفاظت از منابع آب مسدود می‌شود.

وی بابیان اینکه این طرح در 2 مرحله اجرا می‌شود، افزود: هزار و 200 حلقه چاه غیر مجاز در شهرستان ارسنجان وجود دارد که در مرحله اول چاه‌های فعال غیر مجاز و در مرحله بعد چاه‌های غیر فعال مسدود می‌شوند.

زارعی انسداد چاه‌ها را یکی از موارد طرح احیا و تعالی بخشی آب‌های زیرزمینی خواند و گفت: با اجرای این طرح سالانه 8 میلیون مترمکعب آب صرفه‌جویی می‌شود.

مدیر اداره منابع آب ارسنجان با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر عمق چاه‌ها در این شهرستان به 150 متر رسیده و 60 درصد آن‌ها خشک شده است، گفت: مجموع این عوامل باعث شده تا در شهرستان عزمی جدی برای انسداد چاه‌های غیر مجاز به‌وجود بیاید.

زارعی در مورد انتشار خبری مبنی بر وجود آب ژرف در ارسنجان نیز گفت: استخراج آب ژرف نیاز به مطالعات دقیقی دارد چون دو مشکل عمده دارد؛ وجود املاح زیاد و حرارت بالای آب در اعماق زمین، مشکلاتی را به وجود می‌آورد.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر آن می‌تواند باعث نشست زمین و ایجاد زلزله‌های محلی نیز شود، ادامه داد: بنابراین باید تحقیقات جامعی انجام گیرد تا مشکلی به‌وجود نیاید.

زارعی با اشاره به اینکه آب ژرف نسخه شفا بخش نیست، بیان داشت: به خاطر ارزش بالای آب ژرف، اولویت اصلی آن برای شرب بوده و باید الگوی اصلاح مصرف اصلاح شود تا مشکلات فعلی در مسئله آب حل شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار