امام‌جمعه مهریز:
امام‌جمعه مهریز در خطبه‌های این هفته مهریز ضمن گرامیداشت هفته بسیج گفت: دشمنان اسلام و ایران از تفکر بسیجی و گسترش آن در منطقه خاورمیانه هراس دارند.
کد خبر: ۶۸۳۴۷۵
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰ 24 November 2018

حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، از حضور پرشور و حداکثری مردم مهریز در نماز عبادی سیاسی این شهرستان تشکر و قدردانی کرد و گفت: پیامبر عظیم‌الشأن اسلام (ص) فرمودند روز جمعه سرور روزهای هفته است و در آن کارهای خیر فراوان انجام دهید. خداوند نیز در سوره جمعه به‌صراحت از مؤمنین حضور در صفوف نماز جمعه را خواستار است و می‌فرماید: برای نماز جمعه حاضر شوید و تجارت و سرگرمی‌ها را رها کنید که سود این عمل برای شما بیشتر خواهد بود.

وی میلاد باسعادت خاتم‌الانبیاء حضرت محمد (ص) و ولادت ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، امام جعفر صادق(ع) را تبریک گفت و خاطرنشان کرد: میلاد پیامبر اسلام مبدأ خیرات و برکات بسیاری است و این روزبه‌روز اخلاق و مهرورزی نام‌گذاری شده است. زیرا پیامبر اسلام، پیامبر رحمت بودند و با دوست و دشمن با مهربانی برخورد می‌کردند.

امام‌جمعه مهریز ضمن گرامیداشت هفته وحدت افزود: ایشان الگو و اسوه کامل انسانیت و بندگی و اخلاق اسلامی بودند و زیبنده است ما مسلمانان همان‌طوری که در اقامه نماز و روزه و دیگر تکلیف‌های شرعی از پیامبر پیروی می‌کنیم، در رفتار و گفتار، معاملات و معاشرت و نیز کسب‌وکار از ایشان تبعیت کنیم و سیره نبوی، علوی و فاطمی را در زندگی‌هایمان و در جامعه اسلامی پیاده کنیم.

محی‌الدینی همچنین با گرامیداشت سالروز تأسیس بسیج توسط امام خمینی (ره) در سال 57 بسیج را مدافع واقعی ارزش‌ها، آرمان‌های انقلاب و اسلام دانست و گفت: تفکر بسیجی به سن، جنسیت، قوم و نژاد خاصی مرتبط نیست و هرکسی که برای دین اسلام و برای اعتلای ارزش این مرزوبوم تلاش می‌کند درواقع یک بسیجی است.

وی ویژگی‌های بسیجیان و علل تأثیرگذاری تفکر بسیجی را در جامعه و منطقه برشمرد و تأکید کرد: مردمی بودن یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های بسیج است زیرا حضور به‌موقع بسیج مردمی در هرجایی که نیاز باشد مثمر ثمر بوده و آن کار به سرانجام رسیده است. مسئولیت‌پذیری، ولایت مداری، اخلاص در عمل، بصیرت و هوش سیاسی بالا و شناخت دوست از دشمن از دیگر شاخصه‌های بسیجیان است که امروز الگوی مردم برخی از کشورهای اسلامی منطقه خاورمیانه شده است.

خطیب نماز جمعه مهریز با اشاره به هراس دشمنان اسلام از تفکر بسیجی و گسترش آن در منطقه تصریح کرد: در جبهه‌های جنگ تحمیلی و پس‌ازآن در عرصه‌های مختلف عمرانی و علمی و نظامی، بسیج نشان داد که تفکر بسیجی، توانمند، مقاوم و بهترین مدافع انقلاب و اسلام است. دشمنان اسلام و ایران نیز از این روحیه و تفکر هراس دارند و از ارتش میلیونی که از مردم و بدنه نظام تشکیل‌شده است واهمه دارند.

محی‌الدینی ضمن قدردانی از زحمات بسیجیان در پایگاه‌های مختلف و نیز حلقه‌های صالحین اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در دیداری که با رئیس‌جمهور عراق داشتند فرمودند به جوانان و مردم عراق و مرجعیت اعتماد کنید و به آن‌ها بها بدهید زیرا، آنان می‌توانند در بحران‌ها و مشکلات، کشور عراق را نجات دهند.

وی در بخشی دیگر از خطبه‌های امروز، نسبت به تحرکات برخی در شهرستان و به‌ویژه در فضای مجازی هشدار داد و گفت: ضرورت دارد باکسانی که در این شهرستان شهیدپرور، قصد دارند اخلال ایجاد کنند و مبانی شرع اسلام را خدشه‌دار کرده و زیر سؤال ببرند برابر با قانون رفتار شود. مسئولین باید با هر نوع رفتار غیرقانونی و هنجارشکنانِ برخورد کنند و از هرگونه اهمال و مسامحه بپرهیزند.

گفتنی است؛ اقشار مختلف ناحیه مقاومت بسیج شهرستان مهریز به مناسبت هفته بسیج در نماز جمعه شرکت کردند و نمازگزاران بین خطبه‌های نماز جمعه، با سردادن شعارهایی در مدح بسیج، این هفته را گرامی داشتند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار