عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی درمجلس دهم با بیان اینکه آموزش های لازم حزبی در کشور ما صورت نمی‌گیرد،اظهار داشت:در دنیا آموزش حزبی صورت می‌گیرد و ارتقاء حزبی هم صورت می‌گیرد؛با این آموزش ها در کشورهای پیشرفته تعیین کننده است که فلان شخص می تواند در حد شورای شهر،نماینده مجلس و یا سناتور باشد یا حتی می تواند نخست وزیر بشود؛حد و حدود آنها مشخص است ولی در کشور ما این اصلا اینطور نیست .
کد خبر: ۶۸۳۵۵۸
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۳ 24 November 2018


تابناک فارس به نقل از خانه ملت:محمدجواد جمالی نوبندگانی ضمن اشاره به فعالیت احزاب در کشورمان گفت :تعریفی که در دنیا از حزب وجود دارد چیزی است که بالاخره دستمایه غربی هااست.

وی افزود:احزاب ابزار دموکراسی هستند؛اما ما آمده ایم نوع دموکراسی و انتخابات را آورده ایم ،اما قسمت احزاب و الزامات آن را ایجاد نکرده ایم.

احزاب باید مانیفست داشته باشند

نماینده مردم فسا در مجلس معتقد است؛حزب معنای خاص خودش را داشته و گروه و اتحادیه تعاریف خاص خودش را دارد،احزاب استراتژی و شناسنامه باید داشته باشند،دورنمای خود را باید تفسیر کرده، تاکتیک‌های خود را باید بگویند و در یک کلام باید مانیفست داشته باشند.

نماینده مردم فسا در مجلس ادامه داد:در کشور ما هیچ کدام از این ها وجود ندارد و حزب به یک فرد وابسته می شود.انقدر تعداد احزاب زیاد شده است که بعضی هاشان در حد انگشتان دست اعضا دارد که گاهی برای انتخاب هیئت مدیره هم از افراد خانواده خود استفاده می‌کنند.

این نماینده مردم درمجلس دهم با بیان اینکه آموزش های لازم حزبی در کشور ما صورت نمی‌گیرد،اظهار داشت:در دنیا آموزش حزبی صورت می‌گیرد و ارتقاء حزبی هم صورت می‌گیرد؛با این آموزش ها در کشورهای پیشرفته تعیین کننده است که فلان شخص می تواند در حد شورای شهر،نماینده مجلس و یا سناتور باشد یا حتی می تواند نخست وزیر بشود؛حد و حدود آنها مشخص است ولی در کشور ما این اصلا اینطور نیست .

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس با بیان اینکه در زمان انتخابات احزاب معمولا ساخته و پرداخته رئیس جمهور وقت می شود،مطرح کرد:به طور مثال حزب کارگزاران در زمان مرحوم هاشمی رفسنجانی ایجاد شد، حزب مشارکت‌ در ریاست جمهوری آقای خاتمی به وجود آمد،آبادگران با ریاست جمهوری احمدی‌نژاد به وجود آمد، حزب اعتدال و توسعه در زمان آقای روحانی قدرت گرفته است ؛اگر از احزاب بپرسیم که شما در انتخابات آینده چه کسی را مطرح می کنید و کاندیدای شما کیست؟ جوابی که می دهند خود نشان دهنده وضعیت احزاب است و می گویند بینیم چه کسی می آید!.این نشان می‌دهد که ما حزبی نداریم.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در کشور ما حزب به معنی واقعی وجود ندارد،اما دسته بندی سیاسی داریم،مطرح کرد:این نکته قابل توجه است که در زمان انتخابات بجای اینکه افراد به دنبال احزاب باشند؛ احزاب به دنبال افراد می‌روند. به نظر من زمانی که حزب به معنی واقعی در ایران پا نگیرد،قوانین مربوطه هم خیلی نمی تواند موثر و راهگشا باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار