کد خبر: ۶۹۱۷۹
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰ 31 July 2015
استاندار گیلان به قابلیت فعالیت‌های دریایی در ایجاد اشتغال اشاره کرد و گفت: فعالیت‌های دریامحور باید اولویت طرح‌های اشتغال‌زایی در گیلان باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندر انزلی، محمدعلی نجفی عصر امروز در جریان بازدید از طرح اقتصاد مقاومتی مجتمع آبزی‌پروری شهدای خیبر سپاه قدس گیلان با اشاره به تلاش سپاه در عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی اظهار کرد: پاسداران در حفاظت از انقلاب و در دوران دفاع مقدس با رشادت و ایستادگی از آرمان‌های انقلاب دفاع کردند.

وی به نقش ارزنده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عرصه سازندگی کشور اشاره کرد و افزود: نیروهای سپاه پاسداران با لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب با بهره‌گیری از توان داخلی و نگاه اقتصاد درون‌زا و همچنین با تلفیق علم با اندیشه‌های جهادی و انقلابی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی تلاش می‌کنند.

نجفی اجرای پروژه‌های اقتصاد مقاومتی توسط سپاه را اقدامی ارزشمند و تحسین برانگیز خواند و بیان کرد: اقدام‌های آغاز شده باید با نگاه دانش‌محوری و دانش‌بنیادی عملیاتی شود.

استاندار گیلان بر ضرورت بهره‌گیری از تجربه و دانش سازمان‌های تخصصی در بخش‌های مختلف تاکید کرد و گفت: استفاده از تجربه سازمان شیلات و حفاظت محیط زیست در توسعه طرح‌های اقتصاد مقاومتی حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری بسیاری برای ایجاد اشتغال و توسعه سال‌های گذشته انجام شده است، تصریح کرد: بسیاری از اشتغال استان باید از طریق ایجاد پروژه‌های دریامحور باشد.

نجفی از کاهش نرخ بیکاری در گیلان خبر داد و یادآور شد: امسال با وجود مشکلات در بخش‌های تامین آب کشاورزی توفیق‌های خوبی در استان کسب شده است.

این مسئول تولید محصولات برنج، چای، فندق، گل گاوزبان، گردو و گیلاس در گیلان را مطلوب دانست و خاطرنشان کرد: امسال کیفیت و کمیت تولید برنج در استان بسیار مطلوب است و واردکنندگان برنج به خود زحمت واردات این محصول را ندهند.

*فعالیت 4 هسته اقتصاد مقاومتی سپاه قدس گیلان

فرمانده سپاه قدس گیلان نیز در جریان بازدید مذکور با اشاره به اینکه محمدعلی نجفی استاندار گیلان دور از حاشیه‌های سیاسی است، بیان کرد: استاندار گیلان در راستای رشد و توسعه استان و برطرف کردن معضل اشتغال در گیلان تلاش می‌کند.

سردار محمد عبدالله‌پور به وجود هماهنگی و همراهی دستگاه‌های اجرایی در گیلان اشاره کرد و افزود: مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فضای سخت تحریم دشمنان یاری‌رسان دولت است.

وی با بیان اینکه دشمنان انقلاب اسلامی در مذاکرات هسته‌ای عقب‌نشینی کردند، تصریح کرد: کوتاه آمدن دشمن به دلیل اقتدار نظام اسلامی است و با همدلی باید تلاش کنیم در تمام عرصه‌ها به استقلال برسیم.

عبدالله‌پور به فعالیت مجتمع آبزی‌پروری شهدای خیبر اشاره کرد و یادآور شد: مجتمع مذکور یکی از چهار هسته اصلی پشتیبانی قرارگاه تحقق اقتصاد مقاومتی سپاه قدس گیلان است.

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به تولید و تکثیر زنجیره کامل ماهیان خاویاری در مجتمع آبزی پروری شهدای خیبر، اظهار کرد: سالانه تولید 6 هزار تن خوارک آبزیان، 100 هزار قطعه بچه ماهی خاویاری، 440 تن گوشت خاویاری، 10 تن خاویار و یک میلیون قطعه بچه ماهی از برنامه‌های مجتمع مذکور است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار