مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی با بیان اینکه بیمه سلامت به بخش‌های درمانی دولتی و دانشگاهی بالغ بر 200 میلیارد تومان از سال گذشته بدهی دارد، گفت: این بدهی از سال گذشته به بخش‌های خصوصی درمانی بالغ بر 30 میلیارد تومان است.
کد خبر: ۶۹۲۹۲۹
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۵ 19 December 2018

،به گزارش تابناک آذربایجان غربی نادر نانبخش امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امسال سیاست‌های کلی سازمان بیمه سلامت در بخش پرداختی‌های هزینه‌های درمانی تغییر یافته است، اظهار کرد: امسال اعتبارات سازمان فقط برای پرداختی هزینه‌های بخش های دولتی، دانشگاهی و خصوصی در سال جاری تخصیص می‌یابد و بدهی‌ها از سنوات گذشته از این محل پرداخت نخواهد شد.

وی اضافه کرد: این امر برای نظم‌دهی به پرداختی‌ها صورت گرفته و بر این اساس طلب امسال بخش دولتی و دانشگاهی تا پایان شهریور ماه و در بخش خصوصی هم تا پایان مرداد ماه پرداخت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی با اشاره به وضعیت لایحه بودجه سال آینده نیز اذعان کرد: مقدمات اولیه لایحه بودجه سال آینده به گونه‌ای است که متاسفانه رقم قابل توجهی برای بیمه سلامت در نظر گرفته نشده و با این وضعیت علاوه بر بدهی‌های سنوات گذشته، با انباشت بدهی‌های جدید نیز مواجه خواهیم شد.

نانبخش افزود: این امر نیازمند توجه و پیگیری جدی است چراکه اگر وضعیت امسال بر شرایط بودجه‌ای حاکم شود، شاهد نظم خوبی در پرداختی‌ها به بخش‌های دولتی و خصوصی خواهیم بود و در غیر این صورت متاسفانه مشکلات عدیده‌ای در پرداختی به این بخش‌ها به

وجود خواهد آمد و به تبع آن شرایط خدمات‌رسانی به مردم نیز با مشکلات خاصی مواجه خواهد شد.

وی با بیان اینکه امسال با توجه به رفع هم‌پوشالی‌ها در بیمه‌های مختلف، نظارت دقیق بر روند دریافت و ارائه خدمات و استحقاق سنجی به طور متوسط ماهیانه 31 میلیارد تومان از سوی بیمه سلامت برای ارائه خدمات به بخش‌های دولتی و دانشگاهی پرداخت می‌شود، ادامه داد: در این خصوص در بخش‌های خصوصی نیز به طور متوسط حدود 10 میلیارد تومان پرداختی انجام می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی در خصوص چگونگی پرداخت بدهی‌های سنوات قبل نیز گفت: آخرین اخباری که در این مورد در دستمان است حکایت از تخصیص 500 میلیون یورویی منابع ارزی به وزارت بهداشت است تا از این محل بتوانند برای پرداخت بدهی‌ها اقدام کنند.

نانبخش با بیان اینکه 61 درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند، افزود: از کل یک میلیون و 977 هزار نفر دارای بیمه سلامت، یک میلیون و 154 هزار نفر بیمه شده صندوق روستاییان، 572 هزار نفر بیمه شده صندوق بیمه همگانی، 193 هزار نفر بیمه شده صندوق کارکنان، 21 هزار نفر بیمه شده صندوق ایرانیان و سایر بیمه شده صندوق سایر اقشار هستند که بالغ بر 86 درصد این بیمه شده‌ها، ریالی به عنوان حق بیمه پرداخت نمی‌کنند.

وی همچنین از تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتن 2 هزار و 800 بیمار خاص در استان خبر داد و گفت: این بیماران با کمترین هزینه، خدمات درمانی را از بخش‌های مختلف دولتی، دانشگاهی و خصوصی دریافت می‌کنند.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی با بیان اینکه 57 دفتر پیشخوان بیمه سلامت در سطح استان فعال هستند، خاطر نشان کرد: با افزوده شدن 50 مطب پزشک و داروخانه، مجموع داروخانه‌ها و مطب پزشکان طرف قرارداد به یک هزار و 750 مورد رسیده است.

نانبخش در پایان از ایجاد راه ارتباطی مستقیم بین مردم و سازمان بیمه سلامت در چارچوب حقوق شهروندی در استان خبر داد و گفت: این امر در استان ما مورد غفلت قرار گرفته بود اما اکنون مردم می‌توانند با شماره گیری 1666 مشکلات، انتقادات و پیشنهادات خود را با مسوولان بیمه سلامت استان در میان بگذارند.

به گزارش خبرگزاری فارس، دفترچه بیمه سلامت از بهمن ماه امسال از چرخه ارائه خدمات درمانی سراسر کشور با هدف کاهش هزینه‌ها، حذف کاغذ، بهره‌وری بیشتر و خدمات‌رسانی بهتر حذف می‌شود و بر اساس اعلام سازمان بیمه سلامت، سالانه 700 تا 800 میلیارد ریال در کشور برای چاپ دفترچه‌های بیمه درمانی هزینه شده و با حذف دفترچه، اطلاعات بیمار در سامانه به ثبت رسیده و با ارائه کد ملی از سوی بیمار، دسترسی به آن میسر می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار