مسئول اداره امور عشایری آبدانان:
مسئول اداره امور عشایری آبدانان گفت: تمامی راه های موصلاتی عشایر این شهرستان مرمت و بهسازی شدند.
کد خبر: ۶۹۳۹۹۷
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵ 23 December 2018

به گزارش تابناک ایلام؛ کورش شادی اظهار داشت: بدنبال بارندگی های سیل آسا و جاری شدن سیلاب های بی سایقه در مناطق و زیستگاه های عشایری طی یکماه گذشته راه های دسترسی شهرستان تخریب و تردد در آنها غیرممکن شده بود.

وی افزود: با بسیج کلیه امکانات شهرستان و بکارگیری هشت دستگاه ماشین آلات راهسازی شامل لودر، گریدر و کامیون بخش خصوصی و همچنین تلاش عشایر، همه جاده های عشایری در مناطق و زیستگاه های دامداران واقع در شلت، دینارکوه، طلور، انجیره، مورموری، قدرتی، قدح، بان گنبد، سرکوهه، پشته سادات، کریله، هزارانی و کبیرکوه بازسازی، بهسازی و مرمت کامل شدند.

مسئول اداره امور عشایری آبدانان میزان اعتبار نگهداری راه های عشایری شهرستان در سال جاری را چهار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: بخاطر بارندگی های مطلوب و با پراکنش های مناسب امسال و رویش زودهنگام گیاهان وضعیت عشایر و دامداران این شهرستان بسیار خوب است ، علوفه های مورد نیاز دام های آنان مهیاست و هیچگونه مشکلی وجود ندارد.

وی یادآور شد: هم اکنون 11 هزار نفر از جمعیت شهرستان آبدانان در قالب 2 هزار و 300 خانوار با پرورش 450 هزار راس دام سبک زندگی خود را در 12 منطقه و زیستگاه قشلاقی و ییلاقی بصورت عشایری سپری می کنند.

لازم به ذکر است که از ابتدای سال آبی تاکنون 480 میلیمتر باران در شهرستان آبدانان باریده که در 10 سال گذشته سابقه ندارد./ح

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار