دوره آموزشی طرح غربالگری شنوایی ویژه مدیران مهد‌های کودک بهزیستی میبد با هدف آموزش مدیران جهت پیشگیری از این بیماری برگزار شد.
کد خبر: ۶۹۴۵۸۷
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۰ 24 December 2018

فاطمه ابوطالب دخت کارشناس مسئول پیشگیری از معلولیت‌های بهزیستی استان یزد گفت: مهد‌های کودک با توجه به اینکه از بطن خانواده بزرگ بهزیستی بوده و از خود جامعه می‌باشد در بسیاری از اقدامات همراه بهزیستی بوده و در این اقدام مهم و حساس نیز می‌توانند یار و یاور ما باشند.

وی با بیان اینکه توانایی شنیدن پایه و اساس یادگیری کودکان است، افزود: متاسفانه بسیاری از مشکلات شنوایی فقط با انجام آزمایشات دقیق شنوایی قابل تشخیص هستند و والدین توانایی شناسایی آن را ندارند.

ابوطالب دخت کم شنوایی و ناشنوایی کودکان را منجر به اختلال در رشد زبان و یادگیری کودکان دانست و اضافه کرد: این کودکان در مدرسه و مهارت‌های اجتماعی با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی با بیان اینکه شنوایی همیشه در معرض خطر است، بر ضرورت ارزیابی شنوایی کودکان در فواصل زمان مناسب تاکید کرد و گفت: با ارزیابی شنوایی کودکان در صورت وجود اختلال شنوایی مشکل پیش آمده سریعا شناسایی و درمان و مداخله شروع می‌شود.

کارشناس مسئول پیشگیری از معلولیت‌های بهزیستی شروع سنین پیش دبستانی را همراه با شیوع بعضی از بیماری‌های عفونی گوش و ضربه‌ها بسیار بالا دانست و تصریح کرد: این عوامل منجر به ایجاد کم شنوایی شده، اما به صورت ظاهری مشخص نیست و نیاز به ارزیابی دقیق است.

ابوطالب دخت بیان کرد: در طرح غربالگری شنوایی کودکان ۳ تا ۵ سال، شنوایی کودک مورد بررسی قرار می‌گیرد و در صورت وجود اختلال جهت درمان به مراکز درمانی معرفی می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار