رئیس اتحادیه قصابان همدان با بیان اینکه قیمت گوشت ۷۵ هزار تومان است اظهار کرد: اینکه گفته می‌شود ۹۰ هزار تومان، شایعه‌ای بیش نیست.
کد خبر: ۶۹۵۲۰۸
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۱ 25 December 2018
این روز‌ها گوشت و گرانی آن به عنوان یکی از کالا‌های اساسی، شایعه‌پراکنی زیادی را برای افزایش قیمت آن ایجاد کرده که نظارت را می‌توان حلقه مفقوده این مسئله دانست.

به گزارش فارس، طی روز‌های اخیر مجدداً وضعیت بازار گوشت نقل محافل شده و بالا و پایین رفتن آن موجب نگرانی خانواده‌ها شده است.

این روز‌ها که هر کسی نرخی را برای گوشت می‌گوید، حکایت از این دارد که بازار همچنان در عرضه این کالای اساسی التهاب دارد و تنظیم آن نیازمند عزم جدی است.

در این میان شایعات نیز بر این مسئله دامن می‌زند و همین باعث می‌شود نرخ‌های متفاوتی از گوشت در بین مردم بچرخد و آن‌ها نتوانند با خیال آسوده خرید کنند، زیرا از نرخ واقعی آن اطلاع ندارند.

یکی از شهروندان با بیان اینکه این روز‌ها نرخ گوشت و کیفیت آن به مکانی که خرید انجام می‌دهند نیز برمی‌گردد، افزود: افزایش گوشت‌های منجمد نیز موجب افزایش نرخ گوشت شده است.

این شهروند با بیان اینکه قیمت گوشت در شهرستان‌ها مناسب‌تر است گفت: این روز‌ها نظارت گمشده بازار است، زیرا اگر نظارت بود شاهد این سردرگمی‌ها در قیمت یک کالای اساسی نبودیم.

یکی دیگر از شهروندان ضمن گلایه از نبود یک قیمت واحد برای کالا‌های اساسی اظهار کرد: اینکه گفته می‌شود مشکل عرضه گوشت در کشور وجود ندارد امیدواریم در کاهش نرخ گوشت نیز اثرگذار باشد.

وی بیان کرد: شایعات نیز یکی دیگر از مسائلی است که بر افزایش نرخ کالا‌ها اثرگذار است، که اگر بتوان قیمت واحدی را در نظر گرفت شاید شایعات نیز نتواند بر نوسان قیمت کالا‌ها اثر داشته باشد.

قیمت گوشت ۷۵ هزار تومان است

رئیس اتحادیه قصابان همدان با بیان اینکه قیمت گوشت ۷۵ هزار تومان است اظهار کرد: اینکه گفته می‌شود ۹۰ هزار تومان، شایعه‌ای بیش نیست.

اکبر سپهری‌وفا بیان اینکه اکنون نرخ گوشت گوسفندی ۷۵ هزار تومان است گفت: بر این اساس به ما اعلام شده که گوشت بیشتر از این قیمت فروخته نشود.

وی فروش بیش از قیمت ۷۵ هزار تومان را تخلف دانست و افزود: نرخ گوشت مخلوط در همدان ۶۰ هزار تومان و، اما نرمه گوسفندی ۷۵ هزار تومان است.

رئیس اتحادیه قصابان همدان با بیان اینکه قیمت گوشت کیلویی به ۸۰ هزار تومان رسیده بود، اضافه کرد: اکنون با روند کاهشی که داشته به ۷۵ هزار تومان رسیده است.

وی افزایش یا کاهش گوشت را بستگی به بازار دانست و گفت: افزایش نرخ گوشت کشوری است و نرخ‌گذاری آن به صورت کشوری است و استان‌ها و شهر‌ها دخیل نیستند.

سپهری‌وفا با بیان اینکه کمبودی در دام نداریم و مازاد هم وجود دارد افزود: قیمت گوشت در همدان مصوب کشوری است.

کمبود دام در استان همدان وجود ندارد

مدیرکل دامپزشکی استان همدان نیز با بیان اینکه کمبود دام در استان همدان وجود ندارد اظهار کرد: استان همدان استان توزیع‌کننده دام است و در زمینه دام مشکلی وجود ندارد.

محمودرضا رسولی در خصوص خروج غیرقانونی دام از استان نیز بیان کرد: بر اساس تصمیمات ستاد‌ها در استانداری و همچنین همکاری نیروی انتظامی تا حدودی جلوی خروج غیرقانونی دام از استان گرفته شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر سخت‌گیری‌هایی در خروج دام صورت می‌گیرد افزود: یکی از مسائل این است که باید حتماً مجوز‌های بهداشتی دامپزشکی اخذ شده و سپس دام خارج شود.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان با تأکید بر اینکه گرانی گوشت به کمبود دام برنمی‌گردد یادآور شد: گرانی گوشت کشوری است و تنها در همدان نیست، زیرا ممکن است که حتی قیمت دام در همدان کمتر هم باشد.

وی میزان روزانه کشتار در روز را متفاوت دانست و اضافه کرد: عرضه زیاد گوشت در کاهش قیمت تأثیر ندارد، زیرا قیمت پایه دام و گوشت به صورت کشوری تعیین می‌شود.

رسولی خاطرنشان کرد: طی هفته‌های اخیر طبق تصمیمات استانی جلوی خروج غیرقانونی دام از استان به شدت گرفته شده و تلاش داریم قانومند شود.

این روز‌ها گرانی در همه کالا‌ها برای مردم رنج‌آور شده است، اما افزایش قیمت کالا‌های اساسی و خوراکی درد و رنج مردم را افزایش داده و بروز شایعات نیز بر آن می‌افزاید.‌ای کاش این روز‌ها نظارت جدی و تنظیم بازار جدی‌تر شود تا فشار کمتری در این اوضاع اقتصادی به زندگی مردم وارد شود که این مسئله عزم جدی دولت را می‌طلبد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار