نماینده ولی فقیه در همدان گفت: ظرفیت حلقه‌های صالحین و طرح ولایت برای خودسازی نسل جوان استفاده شود.
کد خبر: ۶۹۶۹۹
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۱ 01 August 2015
نماینده ولی فقیه در همدان گفت: ظرفیت حلقه‌های صالحین و طرح ولایت برای خودسازی نسل جوان استفاده شود.

به گزارش تسنیم؛آیت الله غیاث الدین طه محمدی در مراسم اختتامیه هفتمین دوره طرح ولایت بسیج دانشجویی همدان با اشاره به اینکه سالگرد عملیات مرصاد را پشت سر گذاشتیم که در این عملیات رسوایی بزرگی برای منافقان و اربابانشان رخ داد، اظهار داشت: وظیفه داریم زمینه ساز خوبی برای ظهور امام زمان باشیم و امیدواریم خداوند ما را از بهترین یاران و زمینه سازان حضرت قرار دهد.

محمدی بیان کرد: طرح ولایت بحثی دامنه‌دار و عمیق است که در ابتدا علت نامگذاری این طرح مورد نظر است که در این راستا باید گفت؛ خداوند انسان را مجهز آفریده و یکی از تجهیزات خدایی انسان فطرت او است که به معنی ساختار وجودی انسان است.

وی با اشاره به اینکه انواع ولایت‌گذاری را در جهان داریم، عنوان کرد: در درجه اول انسان بر خودش ولایت دارد و در مرحله بالاتر والدین به فرزندانشان ولایت دارند و در سایه ولایت و سرپرستی پدر و مادر، فرزند رشد کرده و به خودکفایی می رسد، ضمن اینکه امر ولایت در مسایل اجتماعی، تربیت، علم، دانشگاه و غیره نیز وجود دارد.

وی با بیان اینکه اگر یمن کشور قدرتمندی بود و از ولی آگاهی برخوردار بود به درستی می توانست از خود دفاع کند، تصریح کرد: مردم ایران ۸ سال در دوران دفاع مقدس از خاک و ناموس خود دفاع کردند و حتی یک وجب از خاک کشور را به دشمن نسپردند.

محمدی افزود: در این راستا نیاز جامعه بشر به ولی و سرپرست محسوس بوده و آشکار می‌شود به طوری که وجود ولی از نان شب هم واجب تر است.

جهان امروز ما از ولایت های غیر خدایی- شیطانی و طاغوت رنج می برد

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه ولایت فقیه قلب اسلام است، گفت: تمام محرومیت‌های کشوری که از ظرفیت‌های قوی برخوردار است به دلیل حاکمیت شاهان نالایق بوده اما در طول ۳۰ سال پیروزی بعد از انقلاب و با وجود رهبری فرزانه شاهد پیشرفت‌های زیادی در کشور بودیم.

محمدی تصریح کرد: زمانی رضا خان به دستور انگلیس ها کشف حجاب را به مردم تحمیل، مساجد را تعطیل کردند و افراد زیادی از روحانیون در آن دوران کشته شدند حتی در ترکیه لائیک صدها تن از روحانیون را در دریا غرق کردند تا دین در جامعه حکومت نکند.

وی مطرح کرد: تنها ملتی که دم از ولایت حقه خدا و اولیا خدا می‌زند و خود را تسلیم آن کرده است ایران است به عنوان مثال آل سعود روی موج نفت زندگی می کنند و چون ولایت آنها بر مبنای جور بوده با هزینه گزاف وهابیت را ساختند و الان در هر گوشه دنیا که تروری وجود دارد برگرفته از مکتب نادرست وهابیت است.

محمدی گفت: شورای امنیت و سازمان ملل بعد از گذشت ۴ ماهی که بر سر کوکان یمن آتش ریخته می‌شود همچنان حرکتی نداشته و جلوی این کشتار ظالمانه را نمی گیرد و در واقع باید گفت؛ حقوق بشر وجود ندارد به سبب اینکه ولایت حقه نیست.

وی عنوان کرد: در جنگ ویتنام آمریکایی‌ها چندین هزار تن بمب و آتش بر سر مردم ریختند و در جای دیگر دم از حقوق حیوانات می زنند در صورتی که حقوق انسانها را نادیده می‌گیرند اما آل سعودی که خشن‌ترین نظام حکومتی را دارند حقوق بشر مدافع آنها است.

محمدی بیان کرد: با وجودی که رئیس جمهور آمریکا رنگین پوست است ولی حقوق سیاه پوستان در آمریکا رعایت نمی‌شود.

نماینده ولی فقیه در همدان گفت: در حلقه‌های صالحین و طرح ولایت باید خودسازی و آماده سازی برای انقلاب جهانی امام زمان را مد نظر داشته باشیم، ضمن اینکه یکی از رسالت های سنگین جمهوری اسلامی این است که بار هدایت جامعه اسلامی را به دوش بکشد که در این راستا این وظیفه تنها به عهده حوزه علمیه نیست.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار