محصولی از حوزه هنری یزد
نمایش «هولوگرام تنهایی» کاری از پاشا بدرود برای حضور در جشنواره منطقه ای تئاتر سوره ماه آماده می شود.
کد خبر: ۷۰۳۲۱
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۳ 02 August 2015
به گزارش تابناک یزد رئیس حوزه هنری یزد به همراه مسئول نمایش این مرکز با حضور در محل تمرین این نمایش ضمن تماشای آن از نزدیک در جریان روند آماده سازی و تولید این اثر قرار گرفتند.
این نمایش بر اساس ایده ای از پاشا بدرود و نویسندگی وحید آبرود؛ نمایشنامه نویس جوان یزدی به تهیه کنندگی حوزه هنری استان یزد تولید شده است.
پاشا بدرود در خصوص کار جدیدش گفت: این نمایش با موضوع اجتماعی و محوریت سبک زندگی امروزی، داستان زندگی روزمره قشرهای مختلف جامعه را روایت می کند.
وی با اشاره به بهره گیری از ترکیب بازیگران جوان و با تجربه در این نمایش افزود: عباس قدیریان، کامران فرضی، مجتبی لاله زاری، حسام افروز، الناز اکبری و مهسا دهقانی در این اثر به ایفای نقش می پردازند.
طراح و کارگردان نمایش «هولوگرام تنهایی» با بیان این که سعی کرده ایم کاری متفاوت با شیوه ای جدید اجرا کنیم، اظهار داشت: تا جایی که من اطلاع دارم چنین شیوه ای تاکنون در کشور اجرا نشده است.
بدرود با اشاره به این که این نمایش میدانی در فضای باز اجرا می شود، ادامه داد: در این کار از سیستم های مداربسته تصویری همزمان با نقش آفرینی بازیگران در داخل خودرو استفاده می شود.    
وی افزود: حمیدرضا شهامتی به عنوان کارشناس فنی تصویر و حسین افروز به عنوان آهنگساز و تنظیم کننده با گروه همکاری دارند.
پاشا بدرود متولد 1356 در یزد فارغ التحصیل رشته مکانیک از دانشگاه یزد است. وی فعالیت هنری اش را از سال 77 در زمینه تئاتر آغاز کرد و دو سال بعد با بازی در نمایش «روزگار رسوایی مرد عاشق» نوشته سعید شهریار و کارگردانی حیدر نیک آیین پا به عرصه صحنه گذاشت. این کارگردان با نمایش خیابانی «نقل ایرانشهر» در سال 1380 اولین کارگردانی خود را تجربه نمود و سپس نمایش «خاله ادیسه» نوشته نغمه ثمینی را به صحنه برد.
به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان یزد؛این هنرمند تاکنون هفت نمایش را کارگردانی کرده، دو بار در جشنواره تئاتر فجر به عنوان بازیگر حضور داشته و در جشنواره های مختلف از جمله تئاتر مقاومت و بسیج نیز شرکت کرده است.
جشنواره منطقه 2 بیست و چهارمین جشنواره تئاتر «سوره ماه» با حضور استان‌های یزد، مازندران، گلستان، سمنان، كرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، خراسان های رضوی، شمالی و جنوبی از 8 تا 11 شهریور در بیرجند مرکز خراسان جنوبی برگزار می‌شود.    

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار