هشدار دامپزشکی بوئین زهرا:
دامپزشکی بوئین زهرا از ممنوعیت فروش و توزیع تخم مرغ و تخم بلدرچین بدون هویت خبر داد.
کد خبر: ۷۰۴۹۴۴
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۲ 19 January 2019

رئیس اداره دامپزشکی بوئین زهرا اعلام کرد: یکی از فرآورده‌های خام دامی نقش بسیار مهمی در زمینه تأمین نیازهای پروتئینی انسان در جامعه امروزی ایفا می‌کند تخم مرغ است. از این رو، سلامت و بهداشت این فرآورده‌ خام، از اهمیت بالایی برخوردار است و به همین دلیل سازمان دامپزشکی بر روند تولید، فروش و توزیع تخم مرغ نظارت نموده و با متخلفین این حوزه، برخوردهای قانونی را اعمال مي كند.

 

دکتر عباس یوسفی اضافه کرد: اداره دامپزشکی بر روند تولید و توزیع تخم مرغ از ابتدای جوجه‌ریزی تا مرحله پرورش پولت‌تخمگذار، نظارت دارد و پایش بیماری‌هایی که از طریق تخم مرغ انتقال می‌یابد نیز در کنترل کامل این اداره است، لذا هر‌گونه تولید و فروش، توزیع تخم مرغ و تخم بلدرچین تولید شده خارج از این چرخه که هویت مشخصی نداشته باشد (عدم درج تاریخ تولید و انقضاء بر روی تخم مرغ تولیدی) ممنوع و در صورت مشاهده تخلف ، نسبت به ضبط محموله اقدام شده و برخوردهای قانونی در این زمینه صورت خواهد گرفت.

وی در پایان افزود: از خرید هر‌گونه تخم مرغ و تخم بلدرچین بدون هویت پرهیز کرده و تخم مرغ مورد نیاز خود را از فروشگاه‌های معتبر مواد غذایی تهیه نمایند.

برچسب ها: دامپزشکی ، فروش ، تخم مرغ
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار