فرماندار ابرکوه خبر داد؛
فرماندار ابرکوه با بیان این که بعد از انقلاب 98 درصد مردم این شهرستان باسواد شدند گفت: به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی 450 برنامه اصلی با محوریت مردمی و بیش از 100 برنامه جانبی در این شهرستان اجرایی می‌شوند.
کد خبر: ۷۰۷۱۳۲
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۹ 24 January 2019

«محمد کاظمی‌نسب» در نشست خبری که به منظور اعلام برنامه‌های دهه فجر در شهرستان ابرکوه برگزار شد، اظهار کرد: ابرکوه در غرب استان یزد با جمعیتی بالغ بر 52 هزار نفر قرار دارد.

وی ابرکوه را گنجینه هنر و معماری ایران دانست و افزود: در این شهرستان 400 اثر تاریخی وجود دارد که از این تعداد 200 اثر به ثبت ملی رسیده است.

فرماندار ابرکوه در مورد برنامه دهه فجر97 ابرکوه، گفت: بیش از 450 برنامه اصلی با محوریت مردمی و بیش از 100 برنامه جانبی با پیش بینی اعتباری بیش از پنج میلیارد ریال ویژه بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در این شهرستان ابرکوه افتتاح می شوند.

کاظمی‌نسب در ادامه با بیان این که رویکرد انقلاب اسلامی توجه به مناطق محروم و روستاها است، گفت: گسترش خدمات آموزشی، بهداشتی و رفاهی از جمله اقدامات در انجام شده و در دستور کار مسئولان و دست اندرکاران بوده و است.

این مسئول نرخ باسوادی ابرکوه در سال 1355 را در حوزه زنان 55 درصد و 65 درصد مردان دانست و بیان کرد: در سرشماری 1395 آمار باسوادی در شهرستان ابرکوه بیش از 98 درصد بوده است.

وی با بیان این که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تمام روستاهای بالای 20 خانوار به مدرسه مجهز شدند، تصریح کرد: در حوزه آموزش عالی چهار مرکز آموزش عالی مجوز فعالیت گرفتند، که در حال حاضر دو هزار و 500 نفر دانشجو در این دانشگاه‌ها مشغول به تحصیل و تاکنون 10 هزار دانشجو فارغ التحصیل شدند.

کاظمی‌نسب در ادامه با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در شهرستان ابرکوه گفت: در حوزه بهداشت و درمان قبل از انقلاب فقط یک مرکز سرپایی در این شهرستان وجود داشت و امروز این آمار به 15 خانه بهداشت، پنج مرکز درمانی و یک بیمارستان 96 تختی افزایش یافته است.

فرماندار ابرکوه با بیان این که در حال حاضر هفت پزشک عمومی و 13 پزشک متخصص و فوق تخصص در این شهرستان مشغول ارائه خدمت هستند، خاطرنشان کرد: سالانه ضریب اشغال تخت‌های بیمارستانی در ابرکوه 96 درصد است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دستاوردهای عمرانی در حوزه عمرانی با بیان این که قبل از انقلاب فقط 40 کیلومتر راه آسفالت در شهرستان ابرکوه وجود داشت، تصریح کرد: امروز به برکت جمهوری اسلامی ایران 115 کیلومتر راه اصلی آسفالت شده است.

کاظمی‌نسب با بیان این که در حوزه برق تمام روستاهای شهرستان از نعمت برق و گاز برخوردارند، افزود: در حال حاضر بیش از 28 هزار شماره تلفت ثابت و 59 هزار شماره تلفن همراه، در ابرکوه فعال هستند.

این مسئول در پایان با بیان این که 49 روستای ابرکوه تحت پوشش تلفن هستند، خاطرنشان کرد: شهرستان ابرکوه دارای بیش از 15 هزار باغات و ارازی کشاورزی است، که در این حوزه و صنایع تبدیلی مربوط به کشاورزی سالانه 16 هزار تن شیر تولید، 21 هزار تن علوفه دامی، چهار هزار تن پسته، دو هزار تن تخم مرغ، 13 هزار تن گندم، 9 هزار تن انار، شش هزار تن گوشت سفید و 250 کیلو زعفران از جمله عمده تولیدات کشاورزی در ابرکوه است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار