با توجه به قرارگیری در آستانه چهل سالگی انقلاب، بررسی حوزه‌های مختلف از جمله استقلال کشور، عزت مردم، قدرت نظام اسلامی و پیروزی منطقه‌ای نظام ضرورتی محوری است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۷۰۷۴۱۳
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۱ 25 January 2019

تابناک فارس به نقل از فارس: حجت‌الاسلام رضا صادقی ظهر امروز در آیین سیاسی-عبادی نماز جمعه داراب با اشاره به دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی اظها ر داشت: با توجه به قرارگیری در آستانه چهل سالگی انقلاب، بررسی حوزه‌های مختلف از جمله استقلال کشور، عزت مردم، قدرت نظام اسلامی و پیروزی منطقه‌ای نظام ضرورتی محوری است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به حضور مستقیم مردم در انتخاب رئیس‌جمهور و نمایندگان مجلس بیان کرد: پیش از انقلاب از انتخابات خبری نبود و صاحبان قدرت، افراد را بنا به تمایل خود برای مناصب حکومتی انتخاب می کردند و صلاح و نظر مردم کوچکترین تاثیری در تصمیم گیری آنها نداشت اما اکنون چهل سال است که مردم با رای و صلاحدید خود برای آینده سیاسی و اجتماعی کشور تصمیم می گیرند.

امام جمعه داراب خاطرنشان کرد: علاوه بر مسؤولان، اصل نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی نیز در ابتدای پیروزی انقلاب با برپایی رفراندوم، توسط مردم مورد تایید قرار گرفت بنابراین ارکان نظام از صدر تا ذیل با نظارت مردم شکل گرفته است.

صادقی گفت: فلسفه وجودی انقلاب اسلامی و یکی از برکات نظام، خدمتگزاری به مردم و استقرار مردم‌سالاری‌ دینی طی 40 سال گذشته است.

وی اظهار داشت: امروز رشد جایگاه علمی و فناوری، پیشرفت اقتصادی، آزادی و رشد معنوی در نظام جمهوری اسلامی به ویژه در میان نسل جوان موج می زند و اگر وضعیت فعلی کشور را با دوره پهلوی مقایسه کنید متوجه می‌شوید که به چه جایگاهی دست یافته‌ایم.

امام جمعه داراب تصریح کرد: امروز ولایت و رهبری، ریاست جمهوری، نمایندگان مجلس و... توسط مردم نقد می‌شوند این در حالی است که در زمان طاغوت مردم جرات و موقعیت این را نداشتند که با پایین‌ترین مسؤولان حکومتی ملاقات یا گفتگو کنند.

صادقی با اشاره به مستندات تاریخی خاطرنشان کرد: استقلال کشور، عزت و تکریم ارباب رجوع از دستاوردهایی است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی به دست آمد و قبل از انقلاب وجود نداشت چرا که مسؤولان، نمایندگان و... از سوی آمریکا انتخاب می شدند و شاه اراده‌ای در عزل و نصب نیروهای زیرمجموعه خود نداشت.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار