معاون امور اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: کشور بعد از پیروزی انقلاب در عرصه های مختلف پیشرفت چشمگیری داشته که یکی از آنها حوزه بهداشت و درمان است.
کد خبر: ۷۰۸۲۴۵
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۹ 27 January 2019

محمد حسن لطفی، معاون امور اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: اوایل انقلاب امید به زندگی مردم کم بود ولی در حال حاضر با توجه به پیشرفت در زمینه‌های بهداشت و درمان امید به زندگی افزایش یافته است.

وی با توجه به اینکه در حوزه‌ خصوصی بهداشت و درمان انقلاب عظیمی رخ داده است، افزود: در حال حاضر در استان یزد ۶ بیمارستان خصوصی وجود دارد که نسبت به سال‌های قبل از انقلاب تعداد بیمارستان‌های خصوصی افزایش یافته است.

لطفی بیان کرد: تعداد تخت‌های بیمارستان‌های بخش خصوصی از ۶۰ تخت قبل از انقلاب به ۷۷۸ و همچنین تخت‌های ویژه که شامل CCU، ICU و NICU است، به ۸۳ و تخت‌های دیالیز به ۴۳ رسیده است.

معاون امور اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با توجه به سال‌های قبل از انقلاب، بیان کرد: تعداد آمبولانس‌ها از ۴ به ۷۶ افزایش یافته است.

رشد چشمگیر کشور در زمینه‌های بهداشت و درمان بعد از پیروزی انقلاب
وی گفت: تعداد آزمایشگاه‌ها از ۲ به ۲۰ رسیده است و همچنین تعداد درمانگاه‌ها از ۲ به ۷۵ که از این تعداد ۳۱ درمانگاه دندان پزشکی است.

لطفی با توجه به اینکه سال‌های قبل از انقلاب ۱۷۸ پزشک عمومی داشتیم، افزود: در حال حاضر در استان یزد ۱۳۱۰ پزشک عمومی داریم و ۷۰۱ پزشک متخصص خدمات رسانی می کنند.

وی گفت: خیرین یزدی ۴۰۰ میلیارد ریال در زمینه‌های اهدای زمین، تجهیزات و احداث در حوزه‌ی بهداشت و درمان با دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی همکاری داشتند.

لطفی در پایان ضمن تاکید بر لزوم اجتماعی شدن سلامت، گفت: در اجتماعی شدن سلامت، مشارکت مردم، افزایش سواد سلامت، توجه به آسیب‌های اجتماعی و همکاری‌های بین بخشی در نظام سلامت بسیار مهم است.

حدود ۶۰ درصد بیماران مراجعه کننده به مراکز درمانی و مطب‌های این استان را هموطنان سایر استان‌های کشور تشکیل می‌دهند که این موضوع نشان از اعتماد آنان و اعتبار استان یزد در عرصه پزشکی است.

تعداد بیمارستان‌های خصوصی و دولتی استان ۲۰ باب اعلام شده که ۱۳ مورد آن دولتی هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار