رییس کل دادگستری فارس گفت:فضاسازی های کاذب و هدفدار و توسل برخی افراد به منافذ قدرت به هیچ عنوان قضات را در انجام وظیفه دچار تزلزل نخواهد کرد و چنین اقداماتی در مجموعه قضایی این استان موثر نخواهد بود .
کد خبر: ۷۰۸۴۶
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴ 03 August 2015
تابناک فارس به نقل از روابط عمومی دادگستری استان فارس: علی القاصی مهر در آیین معارفه رییس دادگستری شهرستان فیروزآباد بیان داشت:پرهیز ازمسائلی که ممکن است استقلال دستگاه قضایی رامورد خدشه قرار دهد یکی از محورهای اساسی است که همواره رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید کرده اند.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب بارها تاکید فرموده اند که دستگاه قضایی در مقام احقاق حق و اجرای عدالت نباید تحت تاثیر عوامل درونی و بیرونی از جمله تطمیع یا تهدید و یا فشار جو عمومی قرار گیرد.

رییس کل دادگستری فارس بیان کرد:امروز مشاهده می کنیم هنگامی که دستگاه قضایی با صلابت و به پشتوانه چنین تاکیدات صریحی از سوی رهبر معظم انقلاب، با اقتدار و در کمال استقلال و به دور از هر گونه تاثیر پذیری به تکلیف قانونی خود عمل می کند، برخی افراد به دنبال این هستند که با فضاسازی و دروغ پردازی در شبکه های مجازی و در رسانه ها، قاضی را در مقام تصمیم گیری تحت تاثیر قرار دهند.

القاصی مهر افزود:با وجود همه این فشارها و جوسازی ها ، دستگاه قضایی به دور از همه جنجال ها و فضاسازی های غیرمنصفانه همواره کار خود را بر مبنای قانون انجام داده است.

رییس کل دادگستری فارس اظهار کرد:سیاست های دستگاه قضایی در چارچوب اجرای قانون و انجام وظایف ذاتی خود، عمدتا ثابت و برگرفته از شرع مقدس اسلام، موازین قانونی و با اتکا به بیانات و منویات رهبر معظم انقلاب است .

القاصی مهر گفت:تلاش دستگاه قضایی ، اجرای صحیح و دقیق قانون است و در این راه هدف مسوولان قضایی مبتنی بر این بوده و هست که قانون را با همه آثار مترتب بر آن در جامعه و در میان مردم جاری کنند.

این مقام قضایی افزود:عملکرد دستگاه قضایی به این دلیل که ضامن سلامت عملکرد سایر قواست ، بسیار حائز اهمیت است زیرااگر یک فرد در جامعه مورد ظلم واقع شود و احساس کند که حقی از وی تضییع شده است تنها مرجعی که می تواند حق وی را استیفا کند دستگاه قضایی است و با توجه به این امر اگر عملکرد دستگاه قضایی بر اساس آموزه های دینی، موازین شرعی و قانون انجام پذیرد، متضمن آرامش و آسایش جامعه خواهد بود.

القاصی مهر در بخش دیگری از مطالب خود به مساله تنقیح قوانین و اصلاح آن که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است ، اشاره کرد و گفت: این مساله هم اینک در حال پیگیری است اما باید قانون را با همه ایرادهایی که دارد پذیرفت و به آن تمکین کرد.

رییس شورای قضایی استان فارس همچنین در مورد جمعیت بالای کیفری در این استان بیان داشت:لازمه کاهش آسیب در این حوزه توجه و مشارکت همه دستگاه ها به مقوله مهم پیشگری ازوقوع جرم است چراکه این امرموضوعی فرا قوه ای است که همه نهاد ها و ارگان های رسمی و غیررسمی باید به آن توجه داشته باشند و به سهم خود برای کاستن از میزان آسیب های اجتماعی تلاش کنند.

وی، همچنین تعمیق بخشیدن به امر صلح و سازش با ورود متنفذین و ریش سفیدان در مناطق مختلف را مورد تاکید قرار داد و افزود: بخش عمده ای از دعاوی مطرح شده در دستگاه قضایی در ارتباط با مسائل خانوادگی است و تاکید دستگاه قضا همواره بر این است

دعاوی خانوادگی تا حد امکان با ارجاع به ریش سفیدان و بزرگان، زمینه مصالحه آن فراهم شود چرا که صدور حکم بر محکومیت در پرونده های قضایی هرچند دعاوی را پایان می دهد اما آرامش و صمیمیت را ایجاد نخواهد کرد.

القاصی مهر بیان کرد:در شهرستان ها و مناطقی که از مردمی اصیل و با فرهنگ با بافت جمعیتی عشیره ای برخوردار است ، زمینه ایجاد صلح و سازش در آن بیش از سایر مناطق فراهم است و باید این ظرفیت ها مد نظر قرار گیرد.

دراین آیین ، صمدچوبینه به عنوان رییس دادگستری شهرستان فیروزآبادمعرفی وازخدمات حسین نعیمی رییس پیشین این دادگستری تقدیر شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار