- با گذشت اولیای دم، قاتلی که 15 سال پیش در جریان یک نزاع دسته جمعی در بخش سیمکان شهرستان جهرم فردی را به قتل رسانده بود از قصاص نفس رهایی یافت.
کد خبر: ۷۱۵۱۵
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴ 04 August 2015
تابناک فارس به نقل از روابط عمومی دادگستری استان فارس: در مراسمی که با حضور معاون قضایی و رییس شوراهای حل اختلاف استان فارس، رییس دادگستری شهرستان جهرم و جمعی از مقامات محلی در روستای براک بخش سیمکان شهرستان جهرم برگزار شد این فرد از قصاص رهایی یافت .
معاون قضایی دادگستری فارس در این مراسم با تأکید برفضیلت اخلاقی احسان و گذشت گفت: مهم ترین عامل در ایجاد و تقویت فضیلت اخلاقی عفو و گذشت است چرا که آدمی را متوجه قدرت الهی می سازد.
حجت الاسلام سید عبدالمهدی موسوی با اشاره به آیات و روایات با بیان اینکه انسان به طور فطری به فضیلت های اخلاقی از جمله احسان و عفو گرایش دارد افزود: هر چه معرفت آدمی به این امور بیش تر شود، به همان اندازه محبت و گرایش او به احسان و گذشت بیشتر تقویت می شود و این وظیفه و مسئولیت همه ما را در تقویت فضائل اخلاقی ازجمله عفو و گذشت در جامعه بیشترمی کند.
وی با تقدیر از خانواده اولیای دم که با گذشت خود زندگی دوباره ای به یک فرد خطاکار بخشیدند گفت: این توانایی خداوند در کنار حکمت و ربوبیت الهی است که به انسان می فهماند که هیچ چیزی از دایره ربوبیت و قدرت الهی او بیرون نیست و خداوند که مالک هر چیز و قادر بر هر کاری است می تواند حق شخص را به تمام و کمال استیفاء نماید.
معاون قضایی دادگستری استان فارس گفت: با تلاش های اعضای فعال شورا های حل اختلاف، استان فارس در دو سال گذشته در کشور مقام اول صلح و سازش قتل را کسب کرده است که این امر از روحیه عفو و گذشت در میان مردم فرهنگی استان فارس حکایت دارد.
در این مراسم رئیس دادگستری شهرستان جهرم نیز با اشاره به جایگاه عفو در دین و شرع مقدس اسلام گفت: عفو و گذشت هم از منظر شرعی و هم ازدیدگاه عقلی، امری نیکو و پسندیده است.
قاضی محمد اسمی اظهار داشت : خداوند در قرآن کریم در آیات متعددی بر عفو و گذشت تأکید نموده است و از صاحبان حق و حقوق خواسته است عفو و بخشش را سرلوحه کار خود قرار دهند چرا که گذشت باعث رحمت الهی و از بین رفتن گناهان خواهد شد.
برچسب ها: قصاص ، اعدام ، گذشت ، عفو ، سیمکان ، جهرم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار