کد خبر: ۷۱۷۸
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۷ 23 February 2015

به گزارش تابناک ارومیه به نقل از مهر،میروفا مشکوه در گفتگوی خبری، با اشاره به اینکه جهاد کشاورزی ارومیه تا کنون هیچ مجوزی برای احداث ویلا در منطقه امامزاده این شهرستان صادر نکرده است، افزود: مجوزهای صادر شده برای احداث ویلا باغ نبوده بلکه مجوزهای صادر شده در این منطقه برای احداث واحد کارگری بود.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه به صورت غیر قانونی در این منطقه شاهد تغییر کاربری اراضی کشاورزی هستیم، اظهار داشت: در حال حاضر هزار و 200 پرونده تخلف تغییر کاربری غیر مجاز اراضی کشاورزی در ارومیه در مراجع قضایی در دست پیگیری است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی ارومیه با بیان اینکه متاسفانه با تفکیک اراضی کشاورزی شاهد افزایش تعداد چاههای نیمه عمیق در این منطقه هستیم، ادامه داد: با احداث ویلا باغها شاهد از بین رفتن انهار سنتی هستیم که باید با همکاری نیروی انتظامی و مراجع قضایی با متخلفان برخورد جدی شود.

مشکوه با اشاره به اینکه تغییر غیر مجاز کاربری اراضی کشاورزی در منطقه امامزاده ارومیه و توسعه غیر اصولی ساخت و ساز در این منطقه منجر به بهره برداری غیر اصولی از منابع آب شده است، یادآور شد: با هماهنگی شرکت آب منطقه ای باید با متخلفان و چاههای غیر مجاز برخورد اساسی شود.

منطقه امامزاده ارومیه ،یکی از مناطق بسیار مستعد برای محصول انگور بوده و انگور این منطقه شهرت کشوری و حتی جهانی دارد.

اما مدتهاست که این منطقه تبدیل به ویلا باغها جهت تفریح قشر مرفه جامعه گردیده است.بگونه ایی که باغات با ارزش انگور این منطقه بصورت قانونی و غیر قانونی به قطعات کوچکتر تقسیم شده و پس از دیوار کشی در اطراف آن اقدام به ساخت ویلا و استخر میکنند.که این اقدام ضمن از بین بردن زمینهای مستعد کشاورزی ،باعث برداشت غیر اصولی از آبهای زیرزمینی برای پر کردن استخرها میشود.ارزش کشاورزی منطقه از بین میرود و در نهایت باعث موجب بیکار شدن کشاورزان منطقه میگردد.

باز هم مسئولین زمانی وارد صحنه میشوند که کار از کار گذشته و زمینهای زراعی تبدیل به زمین بازی،ساختمان و استخر شده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار