معلولیت به هزینه‌هایی نیاز دارد که اکثر خانواده‌های کم‌برخورداری که دارای 2 یا چند معلول هستند از عهده آن برنمی‌آیند.
کد خبر: ۷۱۸۸۸۵
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴ 25 February 2019

تابناک فارس به نقل از فارس: هدی یک بانوی 65 ساله است که 2 فرزند معلول 23 و 16 ساله دارد که تامین هزینه‌های توانبخشی و نگهداری از آنها برایش دردسر ساز است و به سختی از عهده آنها برمی‌آید. از زمانی که تحت پوشش بهزیستی در شیراز قرار گرفته است از بسیاری خدمات رایگان توانبخشی استفاده کرده است. حالا که نزدیک به شب عید است خبر طرحی به نام «لبخند مهربانی» را شنیده است که با هدف کمک به خانواده‌هایی از این دست برگزار می‌شود.

مسوول امور فرهنگی بهزیستی بهزیستی شهرستان شیراز با اشاره به برگزاری پویش لبخند مهربانی در این شهرستان می‌گوید: طرح عیدانه یا لبخند مهربانی با هدف تامین و تهیه مواد غذایی و پوشاک برای معلولین و نیازمندان کم برخوردار برگزار می‌شود.

محمدرضا جعفری ادامه می‌دهد: علاقمندان به شرکت در این پویش خداپسندانه می‌توانند با مراجعه به مراکز و مجتمع خدمات بهزیستی تحت نظارت بهزیستی شهرستان شیراز و مدیریت بهزیستی این شهرستان واقع در کوی زهرا از چند و چون و اهداف این پویش اطلاعات کافی کسب کنند و در صورت تمایل در آن سهیم شوند.

وی با ذکر این جمله که «شما هم می‌توانید نیکوکار و خیراندیش باشید» اظهار می‌کند: برای توسعه مشارکت عمومی در این پویش لازم است تا همگی رسانه‌ای باشیم تا لبخند را به معلولین و نیازمندان کم‌برخوردار جامعه هدیه کنیم.

اسفند مهربانی

جعفری با تاکید بر آغاز این پویش از ابتدای اسفندماه جاری اعلام می‌کند: پویش لبخند مهربانی که با هدف تامین نیاز‌های ضروری برای خانوار‌های دارای 2 و سه معلول و معلولین کم برخوردار برگزار می‌شود تا پایان اسفند ادامه دارد.

 

 

وی می‌افزاید: کمک‌ها‌ی مردمی در قالب پوشاک، سبد غذایی و اقلام ضروری منزل و یا به صورت کمک‌های نقدی در مراکز و مجتمع‌های تحت نظارت بهزیستی شیراز و محل مدیریت بهزیستی شیراز قابل ارائه است.

مسوول امور فرهنگی بهزیستی شهرستان شیراز با ذکر این مطلب که مردم می‌توانند کمک‌های غیر نقدی خود را به نزدیک‌ترین پایگاه بهزیستی محل سکونت خود تحویل دهند، اضافه می‌کند: شماره کارت ۶۷۷۰۷۰۰۰۰۳۰۸۳۷ و شماره حساب ۲۱۶۳۴۵۳۰۴۲۰۰۰ نیز برای دریافت کمک‌های نقدی همشهریان در نظر گرفته شده است.

جعفری با اشاره به آمار تقریبی معلولان در شهرستان شیراز می‌گوید: ۴۸ هزار خانوار دارای معلول در شیراز وجود دارد و ۴ هزار خانوار نیز آماده ورود به چتر حمایتی خانواده بهزیستی هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار