مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی با بیان اینکه مدرسه محوری جزو برنامه‌های اولویت‌دار آموزش و پرورش در سال ۹۸ خواهد بود گفت: براساس سند تحول بنیادین، کانون اصلی تعلیم و تربیت مدرسه بوده و تمامی سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها در مدرسه صورت می‌گیرد.
کد خبر: ۷۲۰۳۸۷
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۴ 28 February 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی ابراهیم محمدی امروز در اجلاس رؤسای آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی که در محل سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان برگزار شد، اظهار کرد: معلمان دلسوز در کمال اخلاص در سراسر استان چراغ آموزش و پرورش را برمی‌افروزند و در دورترین نقاط آذربایجان‌غربی که برخی ادارات دولتی فعالیتی ندارند، پرچم آموزش و پرورش را به اهتزاز درمی‌آورند.

وی افزود: مدرسه محوری جزو برنامه‌های اولویت‌دار آموزش و پرورش در سال ۹۸ خواهد بود و براساس سند تحول بنیادین، کانون اصلی تعلیم و تربیت مدرسه بوده و تمامی سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها در مدرسه صورت می‌گیرد، چراکه تعلیم و تربیت رسمی و مورد توجه آموزش و پرورش در مدرسه محقق می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی با اشاره به گسترش ابزارهای ارتباط جمعی درشرایط کنونی، خاطرنشان کرد: فضای مجازی تاثیر بسزایی در فرهنگ فردی و اجتماعی نسل آینده کشور خواهد داشت که آموزش و پرورش برای ساماندهی و ارتقاء سطح فرهنگ استفاده از فضای مجازی با آموزش و توجیه معلمان و دانش آموزان وظیفه مهمی در این زمینه دارد.

وی با اشاره به فعالیت و حضور مستمر مدیران در مدارس افزود: بیش از پنج هزار مدرسه در سطح استان فعالیت می‌کنند و وجود تنها یک مشکل در هر مدرسه، آموزش و پرورش را دچار چالش خواهد کرد.

محمدی تصریح کرد: هر 6 ساحت سند تحول بنیادین آموزش و پرورش رویکرد تربیتی دارد و این رویکرد باید در کلیه اقدامات آموزشی و پرورشی نمود داشته باشد.

وی اظهار کرد: تبلیغ عملی و حضور در نمازهای جماعت مدارس از سوی معلمان و مدیران موثرترین روش جذب و ترغیب دانش آموزان به مسایل دینی و اعتقادی است.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی با اشاره به ارتقاء سطح کیفی مدارس شبانه‌روزی در استان افزود: با توجه به اختصاص بودجه اختصاصی مدارس شبانه‌روزی، ارتقاء سطح کیفیت ارائه خدمات در این مدارس مورد انتظار است.

وی کانون اصلی تعلیم و تربیت را مدرسه دانست و تصریح کرد: واحدهای اجرایی بیرون از مدرسه باید در خدمت مدرسه بوده و در برنامه‌های اجرایی، اهتمام جدی به توسعه عدالت آموزشی به عنوان مهم‌ترین سیاست متناسب با سند تحول بنیادین در سرلوحه فعالیت‌های آنها قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار