کنگره ورزش قهرمانی استان خوزستان از در اهواز آغاز شد.
کد خبر: ۷۲۰۴۷۹
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۵ 01 March 2019

اولین کنگره ورزش قهرمانی استان خوزستان در اهواز آغاز به کار کرد.

این کنگره پژوهشی در راستای اهداف و وظایف اداره کل ورزش و جوانان در قبال مهارت افزایی و علم افزایی جامعه ورزش استان با شرکت ورزشکاران، مربیان و اساتید ورزشی از امروز در سالن همایش‌های این اداره آغاز شد و تا فردا ادامه خواهد داشت.

موضوعاتی از قبیل چالش‌های استعدادیابی در ورزش، نقش مربیان در بهبود عملکرد ورزشکاران، بایسته‌ها و نکات کلیدی طراحی تمرین و موضوعات دیگر آکادمیک ورزشی در کارگاه‌های این کنگره مطرح می‌شوند.

افشین حیدری، مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان در این کنگره اظهار کرد: در کنار توسعه ورزشی استان در بخش‌های مختلف، اقدام مهمی چون تجهیز مدارس سطح استان به وسایل ورزشی را با همکاری اداره کل آموزش و پرورش انجام دادیم و آن را ادامه خواهیم داد.

وی افزود: تلاش و اولویت ما این است که هیئت‌های ورزشی ما برنامه‌گرا عمل کنند و عملکرد آن‌ها را مرتباً ارزیابی می‌کنیم تا شاهد پیشرفت عملکردها باشیم.

حیدری عنوان کرد: حوزه آموزش و پژوهش ورزشی برای ما بسیار مهم است و در این زمینه سال گذشته در کشور مقام برتر را کسب کردیم و معتقدیم کار در حوزه پژوهشی و علمی ورزش به پیش‌برد اهداف ورزش استان و پیشرفت آن کمک می‌کند.

همچنین حامد زارع‌زاده از شرکت‌کنندگان جوان حاضر در این کنگره که دارای مدرک کارشناسی تربیت بدنی از دانشگاه شهید چمران و مربی تربیت بدنی است درباره این کنگره اظهار کرد: واقعاً شرکت در دوره‌های علمی و پژوهشی در حوزه ورزش برای مربیان و ورزشکاران ضروری است و می‌تواند در ارتقاء سطح دانش و مهارت آن‌ها نقش مهمی داشته باشد.

وی افزود: ورزش در کل دنیا در کنار وجه عملی و فیزیکی یک وجه علمی نیز دارد که شاهد پیشرفت روزانه علم ورزش در کشورهای مختلف هستیم و از آن جهت که ایران همواره در ورزش دنیا حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باید از جهت علمی نیز پا به پای دیگر کشورها پیش برود.

گفتنی اغلب اساتید و سخنرانان این کنگره از دانشگاه‌های مطرح کشور در این برنامه حضور دارند و هیئت کبدی خوزستان در اجرای این کنگره همکاری داشته است.

 

منبع: فارس

 

 اخبار خوزستان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار