کد خبر: ۷۲۱۳۶۳
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲ 03 March 2019

تابناک / وزیر راه و شهرسازی گفت: پرداخت عوارض در آزادراه تهران ساوه و قزوین رشت الکترونیکی خواهد شد.

 

پرداخت عوارض در آزادراه تهران ساوه و قزوین رشت الکترونیکی خواهد شد

 

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس دومین روز از چهاردهمین همایش سراسری روسا و مدیران پلیس راهنمایی و رانندگی در ستاد فرماندهی ناجا برگزار شد.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در این همایش به پرداخت الکترونیکی عوارض در آزادراه ها پرداخت و گفت طراحی پرداخت الکترونیکی عوارض به صورت سخت افزاری و نرم افزاری انجام شده و در پایان سال دو آزادراه تهران ساوه و قزوین رشت به پرداخت الکترونیکی عوارض مجهز شده و پرداخت نقدی در آنها متوقف خواهد شد.

وزیر راه گفت این اقدام می‌تواند باعث کاهش ترافیک در گلوگاه های عوارضی باشد.

اسلامی در ادامه صحبت‌های خود به عملکرد وزارت راه برای ایجاد باند دوم پرداخت و گفت که امسال حدود ۷۰۰ کیلومتر باند دوم ایجاد کردیم که ۲۰۰ کیلومتر به بهره برداری رسیده است.

وی افزود ۵۰۰ کیلومتر هنوز باقی مانده که بعد از نصب علائم و تابلوها امیدواریم برای عید نوروز به بهره برداری برسد.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: سامانه حمل و نقل عمومی دارای بیشترین حوادث هستند، گفت: با اجرای طرح سپهتن در این ناوگان در دستور کار است وسامانه سپه تن بر  روی تمام خودورهای حمل سوخت  نصب می شود.

وی افزود: امروز ظرفیت و جاده های کشور به صورت انلاین رصد می شود و طبق بررسی ها بر خی از جاده های بیشتر از ظرفیت مجاز زیر بار ترافیکی می رود که با سیستم مانیتوریگ جاده ای می توان این جاده ها را شناسایی کرد.

اسلامی بیان کرد: ایجاد استراحت گاه های بین جاده است  نیز در دستور کار قرار دارد و با کمک بخش خصوصی این  پروژه را اجرا کنیم که اولویت ما ایجاد استراحتگاه در 30کیلومتری جاده ها است.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: برای رفع نقاط حادثه خیز براورد مالی انجام شده است و منابع مالی مختصری برای بهبود این نقاط در سال 97 نظر گرفته شد اما ایجاد تقاطع های غیر هم سطح و ایجاده باند کند رو و باند دوم از جمله برنامه های ما است که طی دو سال اینده  اجرا می شود و منابع مالی آن هم تامین شده است.

وی با بیان اینکه 700کیلومتر باند دوم 200کیلومتر زیر باز ترافیکی رفته ، گفت: طی یک طرح ضربتی با نصب علائم 500کیلومتر باقی مانده در ایام نوروز زیر بار ترافیکی می رود.

اسلامی خاطرنشان کرد:1300کیلومتر راه روستایی در سال 97 احداث شد و نوروز امسال علائم هشداری در این جاده ها نصب می شود.

اسلامی در بخش دیگری از صحبتهای خود اظهار داشت:کنترل کاهش تصادفات و جاده ها توسط پلیس جز عمل صالح است.

وی افزود: یکی اقدامات مهم ما این است که زیر ساخت های استاندار حمل و نقل  را فراهم و نگهداری و به بهره برداری برسانیم.

وزیر راه و شهر سازی گفت: عدم فراهم کردن زیرساخت ها موجب بروز حوادثی می شود که می توانستیم از آنها پیشگیری کنیم.

اسلامی بیان کرد: در بحث اجرای پروژه ها باید یک هیئت ممیزی از طرح ها نظارت کنند.

وی افزود: به منظور رصد  بحث کیفی راه ها و روکش آسفالت ها از طریق سیستم pms از تمام سطح جاده ها عکس برداری شده است و بر اساس اطلاعات این سیستم تصمیم گرفته می شود که روکش کدام جاده ترمیم شود.

وزیر راه و شهر سازی با اشاره به هوشمند سازی رصد جاده ها گفت: هوشمند سازی یک اولویت مهم برای ما است و طبق تعهد ما به پلیس 2هزار سیستم پایش تصویر در جاده ها را فراهم خواهیم کرد.

اسلامی بیان کرد: مهم ترین موضوع ساماندهی سامانه حمل و نقل عمومی است که هر چه بیشتر مدیریت شود می توانیم به عنوان یک الگو برای بخش خصوصی باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار