مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی با بیان اینکه در کنار انتقال مفاهیم علمی به دانش‌آموزان و تقویت دستاوردهای علمی آنها، باید معیارهای تربیتی و پرورشی نیز ملاک عمل قرار بگیرد، گفت: در چنین شرایطی آماده‌سازی دانش‌آموزان برای زندگی آینده آن هم متناسب با سبک زندگی ایرانی و اسلامی به دغدغه متولیان تعلیم و تربیت تبدیل می‌شود.
کد خبر: ۷۲۱۴۸۹
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۵ 03 March 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی ابراهیم محمدی امروزدر آیین استانی گرامی داشت هفته امور تربیتی درسالن نیلوفر ناحیه یک ارومیه با بیان اینکه مدرسه کانون اصلی تعلیم و تربیت بوده و فقط با مشارکت فعالانه اولیا در مدارس این هدف محقق خواهد شد، اظهار کرد: این مشارکت و همکاری خردمندانه بستری مناسب را برای دانش‌آموزان و موفقیت آنها فراهم کند.

وی افزود: اگر می‌خواهیم جامعه‌ای شاد و با نشاط داشته باشیم باید توجه ویژه‌ای به دانش آموزان شود تا جامعه پویا و شاداب شود.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه سیاست آموزش و پرورش تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است، خاطر نشان کرد: اگر قرار باشد راهکارهای سند تحول بنیادین در نظام آموزش و پرورش کشور پیاده‌سازی شود، در کنار انتقال مفاهیم علمی به دانش‌آموزان و تقویت دستاوردهای علمی آنها، باید معیارهای تربیتی و پرورشی نیز ملاک عمل قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: در چنین شرایطی معلم هنگام تدریس به تربیت دانش‌آموزان نیز می‌پردازد، مدارس صرفاً بر مباحث علمی متمرکز نمی‌شوند و آماده‌سازی دانش‌آموزان برای زندگی آینده آن هم متناسب با سبک زندگی ایرانی و اسلامی به دغدغه متولیان تعلیم و تربیت تبدیل می‌شود.

محمدی تصریح کرد: رسالت آموزش و پرورش تربیت انسان است که باید دانش آموزان بر اساس سند تحول بنیادین در ساحت‌های 6 گانه اعتقادی، عبادی و اخلاقی، زیستی و بدنی، اجتماعی و سیاسی، اقتصادی و حرفه ای، علمی و فناوری، هنری و زیبای شناختی تربیت شوند تا در طراز نظام مقدس جمهوری اسلامی قرار گیرند.

وی با اشاره به اینکه هر 6 ساحت سند تحول بنیادین آموزش و پرورش رویکرد تربیتی دارد، خاطرنشان کرد: موضوع تربیت در ساحت‌های 6 گانه باید در دستور کار جدی همکاران قرار گیرد چرا که دشمن برای به انحراف کشیدن جوانان تلاش می‌کند تا آنان را به سمت بی‌هویتی سوق دهد، پس باید با مدیریت جهادی به تقویت ایمان و تربیت دانش آموزان در همه ساحت‌ها بپردازیم تا با توطئه‌های دشمنان مقابله کنیم .

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی افزود: آسیب‌های نوپدید اجتماعی دراثر ارتباط با فضای مجازی، ماهواره، اینترنت و بازی‌های رایانه‌ای زندگی معنوی و اجتماعی انسان را تحت تأثیر قرار داده و مکان قابل دسترس و آسانی برای الگو برداری جوانان است.

وی اظهارکرد: آموزش و پرورش می‌تواند در راستای فرهنگ‌سازی استفاده از فضای مجازی و ترویج فرهنگ صحیح ایرانی و اسلامی در این فضا نقش مهمی ایفا کند.

به گزارش فارس، در پایان این مراسم از پیشکسوتان و مربیان امور تربیتی آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی تجلیل به عمل آمد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار