دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر فارس با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) در مورد اگر امر به معروف و نهی از منکر، افزود: مردم خواهند نظام حفظ شود، مسئولین هم اگر می خواهند نظام بماند همانند مردم زندگی کنند و در پشتیبانی از ولی فقیه استقامت ورزند.
کد خبر: ۷۲۲۱۰۹
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۹ 05 March 2019

تابناک فارس به نقل از شبستان: «سلیمان مهدوی» در اعطای حکم امام جماعت مسجد شهید «آیت الله» معالی آباد به عنوان رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر آن مسجد و محله در جمع نمازگزاران گفت: یکی از راه های گرایش جوانان به مسجد خوش برخوردی بزرگسالان با آنها است، به چه دلیل جوانان در مساجد حضور پیدا نمی کنند؟ بدین دلیل است که اینگونه با آن ها رفتار نکردیم، یکی از راه ها خوش برخوردی است البته راه حل های دیگری هم وجود دارند.

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر فارس با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) در مورد اگر امر به معروف و نهی از منکر، افزود: مردم خواهند نظام حفظ شود، مسئولین هم اگر می خواهند نظام بماند همانند مردم زندگی کنند و در پشتیبانی از ولی فقیه استقامت ورزند.

 

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی و نظارتی امروز جامعه، متذکر شد: چرا باید قیمت ها این قدر بالا باشد؟ به عنوان مثال در میدان تره بار تفاوت قیمتی زیادی وجود دارد، خودم چند روز قبل به یک میوه فروشی رفتم و از صاحب آن مغازه پرسیدم چرا قیمت ها بالاست؟ فروشنده دستورالعملی به من نشان داد که در آن به عنوان مثال کاهو باید به قیمت 15 درصد قیمت خرید میدان فروخته شود.

 

مهدوی با بیان اینکه این بدین معنی است که در میدان قیمت مشخصی وجود ندارد و هر کسی یک قیمت را برای کالای خود گذاشته است، اظهار کرد: قیمت فاکتور ها درصدی شده و قیمت ثابتی وجود ندارد، فروشنده محصول را به هر قیمتی که خریداری کرد، بر اساس قانون اتحادیه 15 تا 20 درصد بیشتر می تواند محصول خریداری شده خود از میدان تره بار را بفروشد، مشخص است که نظارتی بر قیمت گذاری در میدان میوه و تره بار نیست تا قیمت ها کنترل شود و از قیمت گذاری نامعقول جلوگیری گردد.

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر فارس با اشاره به عدم بازرسی از این شرایط، گفت: کسانی که بر این امور حاکم هستند همان هایی هستند که امر به معروف و نهی از منکر را قبول نداشتند یا نشنیده اند، نظارت اتحادیه و تعزیرات بر این میادین وجود ندارد، این دستگاه ها باید فعال باشند اما در جاهایی که باید نظارت انجام گیرد حضور ندارند و اگر هم فعالیت می کنند به اندازه کافی نظارت نمی کنند که بتوانند پاسخ گوی مردم باشند.

 

وی با اشاره به بیانیه دوم انقلاب بیان کرد: این مشکلات علت دارد، وقتی مردم انقلاب دوم را شروع کنند، کارها به سامان می رسد بنابراین مطمئن باشید این اتفاق خواهد افتاد و ان شاالله راه انقلاب کماکان استمرار راه شهداست.

 

مهدوی افزود: از اهداف تشکیل شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در مساجد این است که مردم با هم منسجم تر شوند تا بتوانند مطالبات خود را از مسئولین درخواست کنند و اثر گذار باشند، ستاد امر به معروف و نهی از منکر و قانون نیز از آن ها حمایت خواهد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار