فرماندار یزد:
فرماندار یزد گفت: اتحادیه صنف نانوایان با همکاری دستگاه های ذیربط نانوایانی که نان با کیفیت تولید می کنند را از طریق روش های گوناگون تشویق می کند.
کد خبر: ۷۲۷۵۷
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۴ 06 August 2015
به گزارش تابناک یزد، محمود شاکری شمسی در جلسه کارگروه آرد و نان شهرستان یزد افزود: براساس مصوبه آبان ماه سال گذشته هیأت محترم وزیران واحدهای نانوایی آزاد پز با هدف افزایش رقابت و ارتقای کیفیت نان ایجاد شد که تنها از شمول قیمت گذاری مستثنی هستند.
وی با اشاره به مصوبه جلسه کارگروه آرد و نان شهرستان مبنی بر حذف تخمه بر روی نان گفت: این مصوبه بر اساس اعلام نظر کارشناسان بهداشت مبنی بر غیر استاندارد بودن برخی از این افزودنی های غیر مجاز نظیر تخمه، سبزی و ... بوده است که در فرآیند پخت موجبات برخی از بیماری ها نیز می شود.
فرماندار یزد با تأکید به اینکه باید به افرادی که خواهان ایجاد واحد نانوایی آزاد پز هستند مجوز داده شود افزود: باید شرایط و ضوابط خاصی برای ایجاد این نانوایی در نظر گرفته شود و پس از احراز شرایط ؛ به متقاضیان مجوز داده شود.
وی همچنین بکارگیری سیاست تشویق را در راستای ارتقاء سطح بهره وری کار نانوایان لازم و ضروری دانست و خاطرنشان ساخت: اتحادیه صنف نانوایان باید با همکاری سایر دستگاه های ذیربط از نانوایانی که نان با کیفیت تولید می کنند از طریق روش های گوناگون تشویق نماید.
افسانه شهابی پور، معاون برنامه ریزی، اداری و مالی فرمانداری یزد نیز در این نشست از راه اندازی سیستم ثبت اطلاعات تحویل آرد به واحدهای نانوایی به صورت مکانیزه و مجهز شدن نانوایی ها به سیستم کارت خوان خبر داد و گفت: درجریان بازدیدهای صورت گرفته از نانوایی ها ساعت و زمان پخت نانوایی ها، وزن چانه، قیمت، کیفیت نان و به ویژه وضعیت بهداشتی مورد نظارت و توجه قرار گرفته است.
در این جلسه همچنین در خصوص تعیین سهمیه آرد نانوایی های تنوری و نیز نحوه توزیع نان در واحدهای عرضه مواد پروتئینی و لبنی نیز تصمیم گیری شد.
بنابر اعلام مسئولان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در چهارماهه نخست سال جاری بیش از 4500 بازرسی از واحدهای نانوایی صورت گرفته که بر این اساس با تشکیل 88 پرونده به 109 مورد تخلف واحدهای خبازی رسیدگی شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار