استاندار اردبیل با بیان اینکه در استان اردبیل بیش از 2 میلیون تلفن همراه وجود دارد که این رقم بیشتر از جمعیت استان اردبیل است، گفت: کسب و کار مبتنی بر ICT تقویت شود.
کد خبر: ۷۲۸۱۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۲ 06 August 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مجید خدابخش صبح امروز در جلسه شورای اداری استان اردبیل اظهار کرد: با گذشت 36 سال از پیروزی انقلاب تحول عظیمی را در حوزه ارتباطات و پیشرفت‌های حوزه فناوری‌های جدید شاهد هستیم به طوری که اگر در این استان، اوایل انقلاب تنها 6 هزار شماره تلفن ثابت بود این وضعیت متحول شده به طوری که اکثر جمعیت استان اردبیل صاحب تلفن ثابت و همراه هستند.

وی یادآور شد: این شرایط به هیچ‌وجه با پیشرفت‌های سایر حوزه‌ها قابل قیاس نیست به طوری که امروز هموطنانمان در سرعین و اردبیل از ارتباطات مناسب‌تر و اینترنت نسل چهارم استفاده می‌کنند که در سایه تلاش‌های دولت تدبیر و امید این کار انجام شده است.

رئیس شورای اداری استان اردبیل با بیان اینکه در این دو سال در همه حوزه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات به رغم مشکلات و نارسایی‌های منابع درآمدی دولت سه الی چهار برابر رشد حوزه‌های مختلف را شاهد بودیم، ادامه داد: در قالب شبکه فیبر نوری، شبکه انتقال،‌ افزایش پهنای باند در این دو سال تا چهار برابر به نسبت دولت‌های گذشته به رغم محدودیت منابع و تحریم‌های اعمال شده در این عرصه رونق و توسعه همه‌جانبه را شاهد هستیم.

خدابخش تصریح کرد: کاری که دولت یازدهم انجام داده است کاری به مثابه کارستان بوده که انتظار می‌رود روابط عمومی این وزارتخانه این زحمات و خدمات انجام شده را به مردم اطلاع‌رسانی کرده و عموم مردم را بیشتر متوجه سیاست‌گذاری‌های مناسب دولت در عرصه ارتباطات و فناوری‌های جدید کند.

این مسئول گفت:‌ 1.5 میلیون تلفن همراه اول و 500 هزار شماره تلفن ایرانسل در این استان واگذار شده که این تعداد بیشتر از جمعیت استان اردبیل است که قطعا اعلام این خدمات و بیان آنها شادابی، نشاط و امیدواری را برای این ملت به ارمغان می‌آورد.

استاندار اردبیل افزود: در کنار افزایش ظرفیت خوب تبادل اطلاعات در توسعه شبکه‌های اجتماعی، ارسال پیامک‌ها، ‌انتقال اطلاعات، پخش فیلم و دانلود آن تحولات خوبی را شاهد هستیم به طوری که برخی خلاها و نارسایی‌ها در این حوزه در دو سال اخیر برطرف شده اما همچنان ظرفیت توسعه ارتباطات و دخیل بودن این حوزه در رونق کسب و کار و خلا به وجود آمده کاملا مشخص و نمایان است.

خدابخش عنوان کرد: فارغ‌التحصیلان دانشگاهی ما باید ظرفیت اشتغال و کارآفرینی را در حوزه ICT و شرکت‌های دانش بنیان جدی بگیرند که ما در برنامه ششم قطعا بر این حوزه هدف‌گذاری خاصی را انجام خواهیم داد.

وی ضرورت رونق گرفتن فروش اینترنتی را در روابط با کشورهای مختلف بیان کرد و یادآور شد: ما به تنهایی نمی‌توانیم از ظرفیت کشاورزی، صنعت، معدن و گردشگری در ایجاد اشتغال استفاده کنیم بلکه باید با رونق دادن به کسب و کار حوزه ICT و دانش بنیان و فروش‌های اینترنتی به ویژه دوره پساتحریم ورود شایسته‌ای را در این عرصه داشته باشیم.

رئیس شورای برنامه‌ریزی استان اردبیل ادامه داد: با هدایت‌های شایسته مقام معظم رهبری و چینش مناسب تیم هسته‌ای کشورمان در رعایت خطوط قرمز موفقیتی شایسته در ماه‌های اخیر به دست آمده که قطعا این توافق هسته‌ای زمینه رونق اقتصادی بیشتر و توانمندی‌های بالاتر را فراهم خواهد کرد.

خدابخش با اشاره به نظریه پایه‌ای توسعه استان بر محور کشاورزی، گردشگری، صنعت و تجارت بیان کرد: با راه‌اندازی منطقه آزاد تجاری زمینه خوبی برای ورود به عرصه کسب و کار دانش بنیان مبتنی بر ICT فراهم می‌آید.

این مسئول گفت: ما در روابط با جمهوری آذربایجان با برخی مشکلات و موانع روبه‌رو هستیم که در دوره پساتحریم این موانع باید برطرف شود که قطعا با جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی و توانمندی منطقه ویژه اقتصادی و آزاد تجاری در کنار رفع موانع جبران مافات نیز خواهد شد.

هنوز بودجه عمرانی استان ابلاغ نشده است

استاندار اردبیل ادامه داد: همچنان درآمد متوسط مردم این استان نصف درآمد متوسط کشور است که با ورود به عرصه فناوری‌های جدید می‌توان این نارسایی‌ها و مشکلات را جبران کرد.

خدابخش با اشاره به رونق خرید و فروش اینترنتی در بین اهالی استان تصریح کرد: بنده اخیرا متوجه رونق خرید و فروش اینترنتی مردم استان حتی جلوتر از استان همجوار تبریز شده‌ام که قطعا این حرکت زمینه توانمندی‌های بیشتر و توسعه همه‌جانبه را فراهم خواهد کرد.

وی روسیه و کشورهای آسیای میانه را بهترین بازار برای تولیدات کشاورزی و محصولات لبنی استان توصیف کرد و افزود: ما به راحتی می‌توانیم سهم خوبی را در صادرات 4 میلیارد دلاری به کشور روسیه در حوزه مواد لبنی انجام دهیم.

استاندار اردبیل به اختصاص یک میلیارد دلار برای مهار آب‌های مرزی و آبی کردن اراضی دیم در شمال استان اشاره کرد و یادآور شد: هر چند در پنج ماهه امسال بودجه عمرانی استان ابلاغ نشده است اما از ظرفیت صندوق توسعه ملی می‌توانیم در رونق طرح‌های ‌آب و خاک استفاده کنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار