استاندار اردبیل گفت: بازاریابی و مشتری یابی در فضای مجازی نیاز توسعه اقتصادی این استان است.
کد خبر: ۷۲۸۲۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۸ 06 August 2015

به گزارش خبرنگار مهر، مجید خدابخش شامگاه چهارشنبه در نشست مشترک فعالان حوزه ICT اردبیل با وزیر ارتباطات تصریح کرد: با وجود اینکه سالانه میلیون‌ها گردشگر به استان اردبیل سفر می کنند متأسفانه نتوانسته در این راستا درآمد چندانی کسب کند که باید مدیریت سفر و برنامه‌ریزی مناسب در این زمینه مورت توجه قرار گیرد.

وی با اذعان به اینکه بخش هایی از زندگی حقیقی مردم وارد فضای مجازی شده است، بیان داشت: اشتغال نیز باید وارد فضای مجازی شده و کسب و کار در این فضا جدی گرفته شود.

استاندار اردبیل با اشاره به تصویب منطقه آزاد تجاری استان اردبیل توسط دولت و ارسال آن به مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: علی رغم وجود قابلیت های کشاورزی، دام و طیور و صنایع مرتبط، تبلیغ و فروش و مشتری یابی در فضای مجازی را باید تقویت کنیم و اشتغال را به این سمت سوق دهیم.

وی اظهارامیدواری کرد بعد از بهبودی روابط سیاسی با کشورهای مختلف، اردبیل پذیرای اعراب حاشیه خلیج فارس باشد.

در این نشست مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات و امنیت استانداری اردبیل با طرح درخواست تخصیص اعتبارات ملی برای زیرساخت های ارتباطی تاکید کرد: جداسازی بستر شبکه اینترنت جزو مسائل روز است و اتخاذ سیاست واحد در این خصوص جزو نیازهای اساسی است.

بهنام علی قلیزاده خواستار اعطای مجوز اجرا و بهره برداری فیبر شهری و یا فعال سازی اپراتور چهارم به استان ها شد و افزود: بسیاری از امور دولتی از جمله انتخابات نیازمند اجرای این طرح ها است.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات استاندار به ضرورت تقویت جایگاه این اداره کل در استان ها تاکید و اضافه کرد: برای تثبیت جایگاه و اجرای سیاست های دولت نیازمند پشتیبانی هستیم.

علی قلیزاده با اشاره به تصویب اعتبارات ملی برای اجرای پروژه های استانی، ادامه داد: این مورد باید بجد مورد توجه وزارت ارتباطات قرار گیرد.

وی تاکید کرد: تدوین سیاست های واحد و اجرای آن در خصوص بسترهای ارتباطی، تعیین تکلیف دفاتر ICTروستایی از لحاظ راه اندازی و توسعه و پشتیبانی و تعیین سهم استان از اعتبارات طرح اشتغال پایدار در صنعت IT باید مورد توجه جدی وزارت ارتباطات باشد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار